Má 4,55 metra, za príplatok sedemmiestny interiér a potenciál stať sa jedným z najpredávanejších áut na trhu. Reč je samozrejme o Dacii Jogger predstavenej pred pár mesiacmi v rámci mníchovského autosalónu a len pre poriadok pripomíname, že rumunská novinka bude spočiatku poháňaná jedným z dvoch dostupných motorov.
Prvým je čisto zážihový trojvalec s objemom 1,0 litra (TCe 110), výkonom 110 koní a šesťstupňovým manuálom. Druhý agregát nesie označenie Eco-G, má v zásade rovnakú konštrukciu a okrem benzínu môže jazdiť aj na LPG. Má výkon znížený na 100 koní a jeho doménou by mali byť predovšetkým diaľkové cesty bez nutnosti tankovať. Dacia hovorí o dojazde viac ako 1000 kilometrov, má však 50-litrovú nádrž na benzín a 40-litrovú na plyn. Naftu nečakajte, namiesto nej dorazí hybrid 1.6 s dvojicou elektromotorov a batériou s kapacitou 1,2 kWh.
Veľkou otázkou boli doteraz tiež ceny a na Slovensku to stále platí, niečo nám však naznačuje nemecký (zatiaľ neoficiálny) cenník. Podľa neho bude stáť najlacnejšia Dacia Jogger vo verzii Essential s päťmiestnym interiérom 13 990 eur. Je rozumné predpokladať, že na západ od ČR bude výbava o niečo iná ako u nás, ale v Nemecku sú jej súčasťou diódové stretávacie svetlá, elektrické ovládanie predných okien, obmedzovač rýchlosti, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča či základný infotainment Dacia Media Control s digitálnym rádio.
Druhý stupeň Comfort sa má predávať za 15 690 eur a v tomto prípade už dostanete i manuálnu klimatizáciu, tempomat, zadného parkovacieho asistenta, vylepšený média systém s 8-palcovou dotykovou obrazovkou i strešný nosič s užitočným zaťažením 80 kilogramov.
Sedem miest za 800 eur
Jogger Extreme už bude mať automatickú klimatizáciu, parkovaciu kameru, bezkľúčový prístup i štartovanie, 16-palcové hliníkové disky, chrómované doplnky alebo kontrastné prešívanie čalúnenia. Koľko bude stáť? Podľa našich informácií 16 690 eur. Vrcholný model Extreme+ potom pridá, elektrickú parkovaciu brzdu umiestnenú na zvýšenej konzole, predného parkovacieho asistenta, systém upozorňujúci na vozidlá v mŕtvych uhloch, ale tiež navigáciu, vyhrievané predné sedadlá či sieť v batožinovom priestore.
Ak budete mať záujem o sedemmiestny interiér, ten bude dostupný so všetkými výbavovými stupňami a pripravte sa, že si za dve ďalšie sedačky v treťom rade priplatíte 800 eur. Ešte raz pripomíname, že ide o nemecké ceny. Tie naše budú nepochybne o niečo odlišné, minimálne si však môžete urobiť predstavu, v akých reláciách sa pohybujeme.
zdroj: Carwow Nemecko