Dacia vždy vedela ako na ľudí. Stavala jednoduché a robustné autá s vysokým predpokladom na dlhoročnú bezproblémovú a najmä lacnú prevádzku. Tento atribút si chce zachovať aj Dacia Sandero III, pridáva však aktuálnu techniku, súčasný dizajn a výbavu, nad ktorou zakrútite hlavami. Dacia Sandero dospela a útočí aj na náročnejších zákazníkov.
Dacia Sandero III prichádza na aktuálnej platforme CMF. Úplne nová je napríklad jej predná náprava, výsledkom technických zmien sú väčšia pevnosť, nižšia hmotnosť a lepšia ovládateľnosť.
Z lacného „kýbla“ pekný hatchback
Dacia Sandero bola vždy tou najlacnejšou alternatívou na trhu a podľa toho aj vyzerala. Jej prísne účelový dizajn síce ozvláštňovalo pár zaujímavých detailov, ale z auta ste dôraz na cenu skrátka cítili viac, než by bolo milé. To chce Dacia zmeniť, novinka je preto povedomá, no v každom ohľade nová. Navyše dostáva aktuálne technológie, z ktorých sú mnohé ukryté pod karosériou a bežnému pozorovateľovi zostávajú utajené. Najvýraznejšou zmenou je väčší dôraz na bezpečnosť, vyššia kapota preto teraz necháva viac priestoru pre deformáciu (v prípade zrážky s chodcom), zatiaľ čo nižšia strecha drží aerodynamický odpor v rozumných medziach. Optickému výsledku prospievajú aj LED svetlomety a šikmejšie čelné sklo. LED svetlá sú súčasťou štandardnej výbavy, pričom ich lúč je teraz o 37 % dlhší a o 9 % širší. Hoci sa celkové rozmery auta takmer nezmenili, objem kufra narástol z 320 na 328 l.
Maximom pre Sandero sú 15-palcové disky kolies. Ak chcete väčšie, treba siahnuť po verzii Stepway. Kufor narástol o 8 litrov.
Dacia Sandero III (2021)
Na moderných základoch
Nové Sandero je postavené na koncernovej podvozkovej plošine CMF, využíva preto najnovšiu koncernovú techniku, vrátane pohonov a palubnej elektroniky. Dnes to už inak v podstate ani nejde (teda ak chce plniť normy EÚ), v štandardnej výbave Dacie sa tak objavujú prvky ako obsiahlejší palubný počítač, automatická klimatizácia, svetelný senzor, vyhrievanie sedadiel, 6 airbagov, či predkolízny asistent. Vrcholný multimediálny systém dostal 8-palcový stredový dotykový displej so zabudovanou navigáciou a Apple CarPlay alebo Android Auto.
Dacia prichádza aj so šikovným držiakom mobilného telefónu.
Aj s LPG
Na pohon Sandera sú vyčlenené tri druhy pohonu. Základom je atmosférický trojvalec 1.0 CSe (SCe 65), nad ním klasický prepĺňaný motor 1.0 TCe naladený na 66 kW/90 k (TCe 90) a trojvalec TCe 100 Bi-Fuel (74 kW/100 k) schopný spaľovať aj LPG. Práve ten Dacia stavia na úroveň najvýkonnejšieho motora pre Sandero. Či sa neskôr objaví aj naftový motor, fabrika zatiaľ nepotvrdila.
Novinkou verzie na LPG je palubný počítač zobrazujúci stav LPG priamo na stredovom displeji.
Crossover ako sa patrí
Ani v najnovšej verzii sa Dacia nechce vzdať dobrodružnejšie a praktickejšie uvažujúcich zákazníkov vyhľadávajúcich autá s väčšou priechodnosťou. Na trh tak prichádza aj Sandero Stepway so svetlou výškou zvýšenou o 41 mm (na 174 mm v najnižšom mieste podvozka a 201 mm medzi nápravami). Zároveň ide o akúsi vlajkovú loď modelového radu Sandero, Stepway preto dostal aj iný nárazník a masku chladiča. Jazdí až na 16-palcových diskoch a na jeho strešných nosičoch môžete voziť až 80 kg. Na Stepway si môžete namontovať aj nastaviteľné priečniky, ktoré sú prestaviteľné pomocou praktického kľúča umiestneného v priehradke na rukavice. Ani v tomto prípade však nečakajte verziu s pohonom všetkých kolies. Dacia Stepway predstavuje aj naďalej skôr štýlovejšiu verziu klasického Sandera.
Ceny, ani presný rozsah výbav určených pre slovenský trh zatiaľ známe nie sú.
Na strešnom nosiči môžete voziť veci ťažké až 80 kg.
Dacia Sandero Stepway III (2021)