Dacia chce naďalej ponúkať cenovo dostupné modely a bez ohľadu na zákaz spaľovacích motorov v roku 2035 (či už príde alebo nie) chce klasické agregáty udržať na trhu čo najdlhšie. Potrebuje sa však posunúť dopredu, aby zahodila imidž lacných áut a v tomto by jej mohlo pomôcť rozšírenie ponuky o nové modely.
Hodnotnejšie autá má zastupovať veľký Bigster (2025) a chystaný zväčšený Duster (2024). Aby mala pre zákazníkov stále v ponuke i menší crossover za dobré peniaze, pomôže si evolúciou Sandera Stepway. Vyvinie sa z neho samostatne stojaci model, ktorý pravdepodobne ponesie meno... Stepway.
Stepway má ísť vlastnou cestou
Že nejde o fámy, potvrdzuje okrem iného rozhovor zástupcov britského AutoExpressu s viceprezidentom zodpovedným za predaj, marketing a prevádzku, Xavierom Martinetom. „V skutočnosti sa snažíme Sandero a Sandero Stepway oddeliť. Máme dojem, že je tu priestor na ich vzájomné väčšie odlíšenie. Medzeru medzi súčasnými modelmi Stepway a Dusterom určite preskúmame,“ naznačuje nepriamo Martinet.
Ak si jeho slová vysvetľujeme správne, Stepway urobí výrazný krok smerom k SUV, respektíve s ohľadom na predpokladaný pohon predných kolies ku crossoverom. Ako by novinka mohla vyzerať i s nedávno upravenou identitou, respektíve novým logom, naznačuje ilustrácia AutoExpressu.
Súčasná verzia Stepway tvorí až dve tretiny predajov mimoriadne úspešného Sandera.
Stepway by mohol mať odhadom dĺžku 4,1 až 4,2 metra a tým by mohol konkurovať autám, ako je Nissan Juke, Ford Puma, VW Taigo, T-Cross či Toyote Yaris Cross, ktoré tomuto segmentu dominujú.
Pretože sa Dacia zaviazala, že všetky jej modely budú využívať modulárnu platformu CMF-B konzorcia Renault-Nissan-Mitsubishi, asi nie je ťažké tipnúť si, aké budú jej technické základy. Odtiaľ už nie je zložité odvodiť, že by nová Dacia Stepway mohla byť poháňaná malým preplňovaným trojvalcom 1.0 TCe s výkonom 90 koní, prípadne modifikáciou schopnou spaľovať LPG s výkonmi do 100 koní.
Spaľovacie motory v Daciach zatiaľ nekončia
Kvôli pokutám za emisie bude nepochybne nutné urobiť tiež ústupky smerom k bruselský úradom, a tak je skoro s istotu jasným kandidátom hybridný pohon s atmosférickou jedna-šestkou, ktorý si práve našiel svoje miesto v Dacii Jogger.
Súčasná tretia generácia Sandera, z ktorej je verzia Stepway odvodená, bola predstavená v druhej polovici roka 2020, takže jej nástupca nedorazí skôr ako v roku 2027 alebo 2028. A pretože sa Rumuni do elektrifikácie príliš neženú, už potvrdili, že si tento model podrží spaľovacie motory.
Sandero je mimoriadne úspešný automobil. Patrí k absolútne najpredávanejším európskym modelom, ešte viac ale ide na odbyt jeho oplastovaný derivát Stepway. Tvorí až dve tretiny predajov. Aj z tohto je zrejmé, že rozdeliť dve verzie na dve samostatné autá by Dacii mohlo priniesť veľmi slušný zisk. Xavier Martinet túto separáciu niekoľkokrát zdôraznil, aj keď detaily pochopiteľne neprezradil.
zdroj: AutoExpress