Automobilky pristupujú k nízkym či nedostatočným predajným číslam častokrát veľmi podobne a vidno to najmä v posledných rokoch. Ak niektorý model neosloví zákazníkov tak dobre ako kedysi, výrobca ho jednoducho zväčší, zodvihne a výsledkom je doslova armáda SUV a crossoverov, ktoré v posledných rokoch zaplavili trh, zatiaľ čo tradičné karosárske verzie im ustupujú.
Týka sa to aj prémiovej značky DS, ktorá patrí pod krídla koncernu Stellantis. Keď sa prestalo dariť modelu DS 3, namiesto klasického hatchbacku sme sa v roku 2018 dočkali nástupcu v podobe DS 3 Crossback. Zdá sa však, že vo vnútri automobilky prevláda nespokojnosť s tým, ako sa trojke darí, alebo skôr nedarí, pretože crossover sa svojimi predajnými číslami nedokáže vyrovnať predchodcovi, nehovoriac o tom, že ho nedokázal prekonať.
Pre Stellantis a DS je to celkom studená sprcha. Starý hatchback sa predával lepšie ako dnešný crossover.
Súčasné čísla hovoria, že Stellantis bol schopný v roku 2020 predať v rámci Európy necelých 20 tisíc kusov crossoveru a vlani dokonca len 16 tisíc, pritom hatchback dosiahol svoj predajný vrchol v roku 2011, a to na neporovnateľne vyššom čísle – objednalo si ho 73 tisíc zákazníkov. Niet divu, že samotná šéfka značky DS, Béatrice Foucher, v nedávnom rozhovore sama nevylúčila, že sa nasledujúce DS 3 vráti ako hatchback. „Pracujeme na obnove modelu DS 3. A tým nemyslím obnovu nevyhnute v súlade s tým, ako auto vyzerá dnes,“ uviedla.
Riaditeľka DS zdôraznila, že finálne rozhodnutie zatiaľ nepadlo. Ak by sa však DS 3 napokon vrátilo v pôvodnej karosérii, bolo by postavené na elektrickej platforme Stellantisu STLA Small. S jej príchodom sa počíta až po roku 2025, a to aj pre nástupnícke generácie ďalších modelov koncernu, ako sú Peugeot 208, Citroën C3 či Opel Corsa.
Zdroj: Techzle