Limitovaná edícia vychádza z najsilnejšieho prevedenia R, ktoré poháňa 1,8-litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 221 kW (300 koní) a krútiacim momenom 340 Nm. Samozrejme má pohon zadných kolies a 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku a zábavu za volantom sľubuje predovšetkým príjemne nízka pohotovostná hmotnosť len 1082 kg.
Asi by sme mali tiež pripomenúť, že chystaný počet áut je prísne limitovaný. A pretože ide o sté výročie 24-hodinovky Le Mans, asi tušíte, že ich Francúzi vyrobia len 100 kusov.
Automobilka hovorí, že všetky autá budú štandardne vybavené inak príplatkovým paketom Road and Track, ktorý znižuje svetlú výšku a spevňuje auto o 5 %, presné detaily však Alpine neprezradila. Špecifické má byť tiež naladenie tlmičov, tak, aby korešpondovalo so schopnosťou auta predviesť to najlepšie na okruhoch, ako je aj la Sarthe s dĺžkou 13 626 metrov.
Pretože je základom tohto auta „eRko“, nezabudnite, že aj tento model má z karbónu vyrobenú strechu, prednú kapotu, kryt motora, krídlo, difúzor pod zadným nárazníkom, spojler pod predným nárazníkom i sedadlá Sabelt.
Z uhlíkového kompozitu sú dokonca i disky, pričom tie zadné vyzerajú trochu inak ako na originálnom modeli. Dynamika sa však v porovnaní s ním nezmenila. Aj Le Mans dá stovku za 3,9 sekundy a dokáže sa rozbehnúť na 285 kilometrov za hodinu.
Cena je tiež nekompromisná
Zvyšok je potom tak trocha marketing. Máme tu navyše logá na blatníkoch, prahoch, opierkach hláv či sedadlách a na slnečnej clone laserom vygravírovaný okruh. A nesmie chýbať ani plaketa s poradovým číslom.
Noví majitelia získajú tiež možnosť na budúci rok prísť na okruh v Le Mans a ráno, v deň štartu pretekov (2024), si prejsť celú trať. A cenovka? Tá začína na 140 000 eur, takže Le Mans je v základe o nejakých 26 400 eur drahšie ako A110 R.
Zdroj: Alpine