Kórejská automobilka prezradila, že postavila nové elektrické SUV na modulárnej platforme E-GMP. Ak vám je táto skratka povedomá, v pamäti loviť nemusíte. Ide o technické základy, ktoré nájdete aj pod karosériou menšieho modelu EV6, či sesterských elektromobilov Hyundai Ioniq 5 a 6 i crossoveru Genesis GV60.
Pre potreby vlajkovej lode značky Kia bola táto architektúra pochopiteľne prepracovaná, respektíve v prvom rade predĺžená, aby poskytla posádke viac miesta v pozdĺžnom smere a samozrejme konštruktérom možnosť inštalovať do podlahy väčší balíček akumulátorov.
Veľkosť kapacity batérie je v tejto chvíli neznámy, odhaduje sa však, že by auto mohlo dostať články so 100 kWh, čo by znamenalo normovaný dojazd podľa metodiky WLTP okolo 550 kilometrov.
S ohľadom na zdieľanú známu platformu predpokladáme, že EV9 bude tiež využívať 800-voltový systém a tým pádom zvládne nabíjačky s maximálnym výkonom 350 kW. To by znamenalo, že 100-kilometrový dojazd užívateľ získa zhruba po šiestich minútach.
Podobne ako ďalšie modely využívajúce rovnaké šasi, aj Kia EV9 by mala byť dostupná s jedným alebo dvomi elektromotormi, tým pádom pohonom jednej alebo oboch náprav a v závislosti na voľbe sa bude meniť i výkon jednotlivých modelov. Pri uvedení na trh bude pravdepodobne dostupná výlučne verzia s dvomi motormi, neskôr nasledovaná špičkovým prevedením EV9 GT.
O konkurencii Kia nehovorí, nepochybne ale bude chcieť osloviť zákazníkov, ktorí by inak siahli po BMW iX M60 alebo Mercedese EQS. Minimálne výkonom 585 koní si to bude môcť dovoliť, ak dostane techniku identickú s EV6 GT.
Interiér ponúkne miesto pre šesť až sedem cestujúcich, pričom dve samostatné sedadlá v druhom rade bude možné otočiť o 180 stupňov. Koľko tým ostane vzadu miesta na kolená, najlepšie vysvetlí priložená fotografia. Nezdá sa, že by ho mali nadbytok, Kia v každom prípade dodáva, že aj pasažieri v treťom rade dostanú k dispozícii nabíjacie porty či držiaky nápojov.
zdroj: Kia