BMW samozrejme prezentuje aktuálne odhalenú X3 ako úplne novú štvrtú generáciu, automobil však využíva technické základy, respektíve platformu CLAR z predchodcu. Aby zákazníci nemali dojem, že dostávajú len trochu väčšiu modernizáciu, konštruktéri sa pri vývoji G45 pustili do hĺbkových úprav.
Prepracovali zavesenie náprav (napríklad zosilnením uchytenia stabilizátorov) a pri tom rozšírili rozchod oboch náprav, vpredu o 16 mm, vzadu dokonca o 45 mm. A s výnimkou rázvoru s dĺžkou 2865 milimetrov sa zmenili aj celkové rozmery karosérie.
Nová X3 je o 34 mm dlhšia, o 29 mm širšia o 25 mm nižšia v porovnaní s predchodcom. Alebo inak povedané, máte pred sebou automobil s celkovou dĺžkou 4755 mm, šírkou 1920 mm a výškou 1660 milimetrov.
SUV ponúka batožinový priestor s objemom 570 litrov, ktorý môžete sklopením zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40 zväčšiť na 1700 litrov. Dajte si pozor v prípade voľby plug-in hybridu. Kvôli väčšej prídavnej trakčnej batérii má kufor zmenšený na 460 litrov, aj keď maximálnym objemom 1600 litrov sa táto verzia zase tak veľmi neodlišuje.
Rovnako pozorne sledujte tiež jednotlivé motorizácie, pokiaľ potrebujete ťažné zariadenie. Maximum, ktoré X3 zvládne, je brzdený príves s hmotnosťou 2,5 tony.
Keď už spomíname motorizácie, hneď od začiatku bude SUV dostupné s preplňovaným benzínovým šesťvalcom doplneným mild-hybridnou technikou vo verzii M50 xDrive. Samotný trojliter je naladený na 381 koní a 540 newtonmetrov, ale osemstupňový automat má v sebe integrovaný elektromotor, ktorý pridáva 18 koní a 200 Nm. Cekovo BMW uvádza systémových 398 koní a 580 Nm, čo mu stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 4,6 sekundy a maximálku 250 km/h.
Pod šesťvalcom stojí už spomínaný plug-in hybrid 30e xDrive, ktorý v jadre využíva dvojlitrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 190 koní a krútiacim momentom 310 Nm. Elektromotor má 184 koní a 250 Nm a systémovo z toho dostanete 299 koní a 450 newtonmetrov.
Táto kombinácia techniky sa postará o spotrebu 0,9 až 1,1 l/100 km + 22,3 až 24 kWh/100 km a po vybití prídavnej batérie s kapacitou 19,7 kWh počítajte s papierovým priemerom podľa WLTP 7,2 až 7,9 l na stovku. Táto verzia zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy, maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 215 km/h a čisto elektromotor vás pustí na hranicu 140 km/h. Bež štartovania spaľovacieho motora by ste mali prejsť v závislosti na podmienkach 81 až 90 kilometrov.
Trojicu úvodných benzínových motorov uzatvára dvojliter (190 koní a 310 Nm) so 48-voltovou architektúrou (18 koní a 200 Nm) v prevedení X3 20 xDrive, ktorý má kombinovaných 208 koní a 330 newtonmetrov. Stovku pokorí za 7,8 sekundy, rozbehne sa na 215 km/h a podľa WLTP by mal brať 6,9 až 7,6 litra na 100 km.
Jediným naftovým zástupcom je zatiaľ dvojliter s výkonom 197 koní a krútiacim momentom 400 Nm v X3 20d xDrive, ktorý jazdí za 5,8 až 6,5 litra, ale v priebehu budúceho roka ho doplní trojlitrový diesel.
Nová X3 sa bude vyrábať v dvoch továrňach – v severoamerickom Spartanburg a v Rosslyne, v Južnej Afrike. S uvedením na trh v Európe počítajte v priebehu štvrtého kvartálu tohto roka a k zákazníkom by prvé kusy mali doputovať v januári 2025.
Ceny samozrejme nepoznáme, ale sériovo dostanete napríklad diódové svetlá, trojzónovú klimatizáciu či hliníkové disky s priemerom od 18 do 21 palcov. K tomu počítajte s 11 základnými a 15 zvláštnymi lakmi z programu BMW Individual a priplatiť si budete môcť tiež za podsvietené ľadvinky, panoramatické okno (1303 x 822 mm), audio Harman Kardon s 15 reproduktormi a výkonom 765 wattov, zatiaľ čo na palubnej doske nájdete obrovský zakrivený displej zložený z 12,3-palcového digitálneho prístrojového panela a 14,9-palcovej dotykovej obrazovky.
zdroj: BMW