Športová divízia Gazoo Racing má momentálne pomerne dosť práce. Jej plány zahŕňajú návrat modelu Celica a podľa všetkého sa tiež pripravuje štvrtá generácia Toyoty MR2 s motorom uloženým uprostred.

Ak si myslíte, že sa GR86 stane v rozrastajúcej sa flotile zábavných áut nadbytočným produktom, nie ste sami, kto má podobné pochybnosti. Správy z Japonska však hovoria niečo úplne iné.

Nová generácia  GR86 po roku 2027

Toyota nielenže cenovo dostupné dvojdverové kupé s klasickou koncepciou pohonu nezlikviduje, ale podľa aktuálnych informácií už pracuje na novej generácii.

Súčasná GR86 je na európskom trhu od roku 2022 a vyrába sa od konca roka 2021. Predpokladá sa preto, že auto vydrží v predaji (mimo EÚ, kde sa už nedá homologovať pre chýbajúce asistenčné systémy) minimálne do 2027, ale je dosť možné, že ho Toyota pozdrží až do konca tejto dekády.

Mazda namiesto Subaru?!

Berte to samozrejme ako šepkandu bez záruky, ale zdá sa, že Toyota tentokrát nevyvíja 86 spolu so Subaru, ktoré na rovnakých základoch predávalo model BRZ. Buď na ňom pracujú len technici Gazoo Racing samostatne, alebo – a v tomto bode to znie veľmi zaujímavo – v kooperácii s vývojovým oddelením Mazdy.

Táto informácia sa objavila v najnovšom čísle japonského magazínu Mag X. S odvolaním na svoje zdroje tvrdí, že nová GR86 bude „vyvíjaná s novými partnermi“ a na „novej ľahkej platforme“, ktorá si zachová doterajšiu klasickú koncepciu s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Toyota sa pritom údajne zaoberala myšlienkou presunúť motor doprostred, ale tento nápad bol nakoniec zavrhnutý v prospech tradičného riešenia.

Trojvalec, hybrid alebo štvorvalcové turbo?

Ak je to vyššie uvedené pravda, budúca GR86 takmer určite príde o plochý štvorvalec, ktorý z väčšej časti pochádza od Subaru. Zdroje naznačujú, že pôjde o nový motor Toyoty, je však otázne, či sa ku slovu dostane preplňovaný trojvalec s objemom 1,6 litra zo súčasného GR Yarisu a GR Corolly s výkonom okolo 300 koní, ale vylúčiť sa nedá ani úplne nová pohonná jednotka.

Tou by mohol byť hybrid, prípadne úplne nový dvojlitrový preplňovaný štvorvalec, ktorý mal premiéru v januári tohto roka v koncepte GR Yaris s agregátom umiestneným uprostred. Toyota jeho výkony neprezradila, ale správy z Japonska hovoria, že je schopný vyprodukovať minimálne 400 koní v sériovom prevedení a až 600 koní v súťažnom variante.

zdroj: Carscoops, Mag X