Celé auto je poňaté v dizajnovom štýle Kodo s typickými krivkami Mazdy. Na predchozie generácie nadväzuje charakteristickými tvarmi ako vypuklými prednými blatníkmi či zvažujúcou sa strechou. Šéfdizajnér Akira Tamatani sa o novom vzhľade vyjadril: "Postavili sme auto s dizajnom, ktorý jasne dáva najavo potenciál auta. Dynamiku a výkon. Jednoducho sa pozrite na jeho krivky a hneď vám bude jasné, že toto auto sa dobre šoféruje. Ešte predtým, než to reálne okúsite." Silné slová, niečo však na tom bude. Minimálne to, že nová Mazda naozaj pôsobí pôvabne a ako kus kvalitného auta.
Koncept Takeri tu kričí z každej krivky
V interiéri auta sú použité kvalitnejšie materiály a mäkšie plasty. Na omak príjemnejšie budú všetky plochy, ktorých sa pasažieri dotýkajú. A to nielen napríklad lakťové opierky, ale i tlačidlá na stredovej konzole. Do oka padne i kovové lemovanie a centrálne umiestnený 3,5 palcový displej. Vnútrajšok auta je väčší vďaka rázvoru náprav 2830 mm, teda pasažieri na zadných sedadlách budú určite spokojní. Priestor pre nich je totiž väčší o 37 mm a sedadlo je dlhšie o 20 mm. Cestujúci vpredu dostali o dvadsať milimetrov väčší priestor v oblasti ramien. Celkové rozmery auta sú potom 4865 mm do dĺžky, široká je 1840 mm a 1450 mm od zeme po strechu. Batožinový priestor dokáže previesť 483 litrov.
Odkaz predošlej generácie je jasný
Motorizácie - zatiaľ vieme len to, aké motory budú k dispozícii ruským zákazníkom. Náš trh by však mohol očakávať to isté. Do predaja prídu dva zážihové motory. SKYACTIV-G 2,0 produkuje 110 kW (150 k) a krútiaci moment 210 Nm, zatiaľ čo SKYACTIV-G 2,5 logicky dáva koníkov viac, teda 141 kW (192 k) a 256 Nm. Oba motory majú Štart-Stop systém a i-ELOOP brzdný systém, ktorý nabíja zásobník energie od momentu, kedy vodič dá dole nohu z plynového pedála. Spotreba oboch motorov by sa mala pohybovať od 5,9 do 6,4 l/100km. Práve vďaka programu SKYACTIV bude nová Mazda6 jedným z najľahších áut strednej triedy s hmotnosťou len 1 340 kg pre dvojliter a len 1 410 kg pre 2,5 liter. V dnešnom svete superťažkých áut sú toto obdivuhodné údaje.
Konštrukcia 6-ky je z vysokopevnostnej oceli, oproti predchodkyni klesla hmotnosť a stúpla tuhosť o 30%. Zavesenie má viacprvkové MacPherson a riadeniu napomáha elektrický posilňovač riadenia a zlepšené brzdy.
Mazda 6 príde na trh už tento rok, ceny však zatiaľ známe nie sú.