Ochrana dospelých
Naznačili sme to už v úvode: nová generácia MG HS získala za ochranu dospelých 90 percent bodov a v zásade mierne zaváhala len v jednom detaile.
Konkrétne pri ochrane cestujúceho na zadnom sedadle pri čelnom náraze na pevnú bariéru, musíme však dodať, že snímače zaznamenali iba hraničné hodnoty a nie kritické čísla. Inak povedané, riziko zranenia je vyššie, ale stále v medziach normy. Euro NCAP v tomto prípade dodáva, že došlo k výraznejšiemu stlačeniu hrudníka, preto predpokladáme, že ide len o nastavenie obmedzovača sily bezpečnostného pásu.
Ochrana detí
HS predviedlo v testoch zameraných na ochranu detí vynikajúce výsledky. Všetky namerané čísla v nárazoch skončili v zelenom, teda najbezpečnejšom poli, a to sa týka čelného i bočného nárazu.
Celkovo čínsky crossover bral 85 percent bodov a Euro NCAP mu vyčíta v podstate len skutočnosť, že auto nemá systém na rozpoznávanie detí na zadných sedadlách, ktorý by vás upozornil, že ich omylom nechávate v interiéri.
Ochrana chodcov
Predná časť crossoveru s prakticky kolmou maskou chladiča je pri zrážke s chodcom či cyklistom prekvapivo „prívetivá“. To isté platí tiež pre nárazník, takže riziko predstavuje hlavne oblasť, kde sa predné svetlá skoro dotýkajú hrany prednej kapoty.
Ako obvykle, stĺpiky sú pre hlavu najzraniteľnejších účastníkov veľmi nebezpečným miestom, zaujímavé ale je, že sa to týka aj miest pod hranou predného okna, konkrétne v lokalite pod pozdĺžnymi nosníkmi strešného nosiča.
Asistenčné systémy
Veľmi dobré výsledky dosiahlo MG aj v prípade previerky elektronických bezpečnostných prvkov. HS získalo až 83 percent bodov a s výnimkou systému monitorujúceho únavu vodiča mu Euro NCAP nemalo čo vytknúť.
zdroj: Euro NCAP