Ak sa trochu strácate v ponuke najnovšej generácie modelov Mini, dovoľte nám pripomenúť, že automobilka rozvetvila rodinu najmenšieho trojdverového hatchbacku na dve samostatné línie.

Navonok vyzerajú obe rovnako, technicky však ide o významne iné autá. Elektrické verzie (J01) stoja na vlastnej kompletne novej platforme a v tejto chvíli automobilka ponúka dve verzie – Cooper E (184 koní) a Cooper SE (218 koní).

Súbežne s nimi výrobca vo februári tohto roka odhalil nové benzínové modely (F66) Cooper C a Cooper S, ktoré ale využívajú hĺbkovo modernizované základy predchádzajúcej generácie F56 a práve táto línia dostane ostrý športový derivát John Cooper Works.

Minulý model bol poháňaný preplňovaným štvorvalcom s objemom 2,0 litra, ktorý produkoval 231 koní a 320 Nm a na výber ste mali šesťstupňový manuál alebo osemstupňovú automatickú prevodovku.

GTI ostane na dostrel

V zásade nepochybujeme, že rovnaký motor dostane tiež chystané JCW, pretože sa objavil už pod kapotou nového Cooperu S, kde má 204 koní a 300 Nm, čo je o 12 koní a 20 newtonmetrov viac, ako malo staršie „eSko“.

Je to trochu špekulácia, ale ak by sa identickým spôsobom posunul pripravovaný John Cooper, bude mať najmenej 243 koní a 340 Nm. Tým by Mini zachovalo pôvodnú „výkonovú dieru“ medzi oboma modelmi (39 koní), ale počítame tiež s alternatívou, že sa JCW modelového roka 2025 posunie ešte o kúsok vyššie, niekam k hranici 250 koní, aby udržalo krok s modernizovaným Golfom GTI, ktorý posilnil na 265 koní.

Na finálne čísla si zrejme budeme musieť počkať až do jesene, pretože o dva týždne na Nürburgringu uvidíme okruhovú verziu John Cooper Works SP 3T továrenského tímu Mini Motorsport Bulldog Racing, ktorý vyrazí na 24-hodinovku v maskovacej fólii inšpirovanej Mini Cooper S Paddyho Hopkirka, ktorý v roku 1964 zvíťazil v Rally Monte Carlo.

Okrem výkonnejšieho motora, počítajte tiež s upraveným podvozkom a aerodynamickými doplnkami, aj keď súťažné auto by sa od sériového vozidla nemalo štylisticky príliš odlišovať.

Nový Cooper Works je teda na ceste, zatiaľ ale netušíme, či Mini pracuje aj na nástupcovi JCW GP, ktorý mal v poslednej generácii až 306 koní. O čom naopak nepochybujeme, sú zákulisné informácie o chystanom novom elektrickom Mini John Cooper Works, ktorý by mohol byť dokonca ešte o niečo výkonnejší ako benzínový súrodenec, keďže aj Cooper SE má viac koní ako Cooper S (218 vs. 204 koní).

Kým JCW so spaľovacím motorom bude oficiálne predstavený na jeseň a prvé dodávky zákazníkom začnú ešte koncom roka 2024, batériový Cooper Works dorazí o niečo neskôr. Na trh by sa mal dostať začiatkom roka 2025.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Mini