Škoda priznáva, že „intenzívne testovacie jazdy v extrémne chladných podmienkach sú súčasťou štandardného programu vývoja nových áut“. Inak povedané, nová druhá generácia SUV Kodiaq a štvrtá generácia Superbu, ktorá sa bude vyrábať v Bratislave, nemajú za sebou žiadne neobvyklé skúšky.
Mladoboleslavská automobilka jednoducho chce dať najavo, ako ďaleko pokročila s očakávanými modelmi a čo chystá v najbližších mesiacoch.
Do roku 2026 má Škoda v pláne predstavovať hlavne elektromobily, Kodiaq a Superb však patria k autám, ktoré si aj v nasledujúcich rokoch podržia spaľovacie motory. Nepochybujeme, že sa mnohé verzie zaobídu aj bez elektromotora, výrobca ale naznačuje, že sa v ponuke objavia i benzín-elektrické varianty.
„Všetky dvere, kapota, piate dvere, rovnako ako veko palivovej nádrže a kryt nabíjacej zásuvku v prípade plug-in hybridných modelov musí byť možné otvoriť aj v takto nepriaznivých podmienkach,“ komentuje Škoda „výskyt“ svojich noviniek za polárnym kruhom.
Nie je to však len o previerke potenciálneho zamŕzania dverí či iných vstupných otvorov. „Skúmame možné prenikanie snehu do motorového priestoru a do nasávania vzduchu. Všetky mechanické funkcie vozidla a elektronika musia bezchybne fungovať aj pri teplotách mínus 25 stupňov Celzia. Motor by mal bez problémov štartovať i pri teplotách blížiacich sa mínus 30 stupňov,“ vysvetľuje česká značka.
Chovanie podvozka i jeho odolnosť na podobných miestach preverí jednak brečka, väčšie kusy ľadu dávajú zabrať zaveseniu, námraza stieračom a ostrekovačom a Škoda naznačuje, že neváha otestovať ani pevnosť nárazníkov pri nárazoch do snehových bariér. Ekvivalentne sú potom všetky systémy testované aj pri vysokých teplotách v púšti a je dosť možné, že na nasledujúcich fotkách vystriedajú polárnu žiaru ťavy či aspoň duny.
Chápeme, že vás asi viac zaujíma finálna podoba oboch áut, prípadne ich technické parametre, na to si ale budeme musieť ešte pár mesiacov počkať.
zdroj: Škoda