Exteriér štúdie jasne naznačuje, čo môžu zákazníci očakávať od budúceho modelu S60. Steve Mattin, šéf dizajnu Volvo Cars
V nebezpečnej situácii systém najprv varuje vodiča akustickým signálom spolu s blikajúcim svetlom na displeji head-up, ktorý premieta zobrazenie na predné okno pred vodičom. Ak sa má dosiahnuť okamžitá, intuitívna reakcia vodiča, vizuálna výstraha má podobu červeného svetla, imitujúceho brzdové svetlá spredu. Ak vodič nereaguje na výstrahu a systém považuje kolíziu za neodvratnú, automaticky aktivuje brzdy maximálnou intenzitou. Hlavným cieľom systému je včas varovať vodiča, aby mal dostatočný čas na zabrzdenie, alebo obídenie prekážky. Plne automatické brzdenie je bezpečnostným opatrením, ktoré sa aktivuje iba v prípade bezprostrednej hrozby kolízie.
Adaptívny tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) dopĺňa funkcia asistenčného systému pre jazdu v zápche. Radarový tempomat udržiava nastavený odstup od vozidla idúceho vpredu až po úplne zastavenie, čím umožňuje automatické „posúvanie“ vozidla pri jazde v zápche, alebo extrémne hustej mestskej premávke.
Motor, použitý v štúdii Volvo S60 Concept je benzínový štvorvalec s objemom 1.6 l využívajúci vysoko účinnú technológiu GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection / turbokompresorom prepĺňaný benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva), ktorý dosahuje výkon 132 kW (180 k). V bežnom benzínovom motore sa palivo vstrekuje do nasávacieho potrubia pred nasávacie ventily. Pri priamom vstrekovaní sa palivo vstrekuje pod vysokým tlakom priamo do valcov. Tento princíp v kombinácii s ďalšími technickými opatreniami umožnil znížiť emisiu oxidu uhličitého na 119 g/km. Priemerná normovaná spotreba je 5,0 litra/100 km. Prvý sériový automobil Volvo s technológiou GTDi sa začne vyrábať v druhom polroku 2009.