Alpina s písmeno R začala svoju kariéru ako A110 S. Má preto rovnaký preplňovaný štvorvalec TCe s objemom 1,8 litra, respektíve identický výkon 300 koní a krútiaci moment 340 newtonmetrov. Bez zmien je tiež dvojspojková sedemstupňová prevodovka DW5, dynamika je ale vďaka zníženej pohotovostnej hmotnosti citeľne lepšia.
Konštruktéri znížili váhu novinky na 1082 kg, čo je o 8 kg nižšia hodnota v porovnaní s výrazne menšou Mazdou MX-5. Aj vďaka tomu Alpine R zrýchli z miesta na stovku za 3,9 sekundy (o tri desatiny lepší čas ako „eSko) a dosiahne na hranicu 285 kilometrov za hodinu.
Písmeno R v názve znamená v tomto prípade Radical.
Tajnou prísadou na redukciu hmotnosti sa samozrejme stalo rozsiahle použitie karbónu. Je z neho vyrobená predná kapota s funkčnými aerodynamickými prvkami (mínus 2,9 kg), disky (- 12,5 kg), sedadlá Sabelt (- 5 kg) so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi, prahové nástavce, širší difúzor s hlbšími rebrami, strecha i zadný kryt motora, ktorý nahradzuje pôvodné okno.
Aerodynamika tohto auta bola ladená vo vzduchovom tuneli tímu Alpine F1, takže úpravy v prednej časti pridali A110 prítlak ďalších 14 kg a zadné krídlo 29 kg, no napriek tomu sa podarilo znížiť odpor vzduchu o 5 percent.
Vývojové oddelenie prepracovalo tiež chladenie posilneného brzdového systému od Bremba, pridalo výfuk so zdvojenými stenami a vyrobený na 3D tlačiarni, tuhšie stabilizátory (vpredu o 10, vzadu o 25 percent), o 10 percent pevnejšie pružiny znižujúce podvozok o 10 mm, nové tlmiče s nastaviteľnou kompresiou i odskokom a v každom rohu je semi-slick Michelin Pilot Sport Cup 2.
A110 R dostala vlastný lak Racing Mat Blue, ktorý zdieľa s Alpine F1, ale tiež látkové popruhy vo výplniach namiesto klasických kľučiek dverí a väčšinu panelov čalúnených mikrovláknom. Čo sa naopak doteraz neprevalilo, je cena auta. Odhaduje sa ale, že by „eRko“ mohlo stáť okolo 80 tisíc eur.
zdroj: Alpine