Na Twitter sa dostali potom, čo sa jednému zo zákazníkov v Japonku podarilo odfotiť propagačnú brožúru, presnejšie povedané so stránkou venovanou pohonnej jednotke. Podľa tohto záberu bude mať nový Civic Type-R výkon zvýšený o 10 koní a maximálny krútiaci moment o 20 Nm, takže majitelia dostanú 243 kW (330 koní) pri 6500 otáčkach za minútu a 420 newtonmetrov v rozmedzí od 2600 do 4000 ot./min.

Pochopiteľne musíme v prvom rade pripustiť, že môže ísť o podvrh. Také veci sa dejú celkom bežne a uvádzané údaje je preto nutné brať s istou rezervou, v každom prípade zahraničné fóra združujúce často ľudí s veľmi dobrými informáciami a kontaktmi tieto čísla zatiaľ potvrdzujú.

Ak sú uvádzané dáta skutočne pravé, benzínová pohonná jednotka pod kapotou by nemala byť kompletne nová, ale malo by ísť o „motor postavený na základoch predchádzajúcej generácie“. To by znamenalo, že tu hovoríme o ďalšom vývojovom stupni preplňovaného radového štvorvalca K20C s objemom 1995 centimetrov kubických, ktorý bude i v novom aute (s interným typovým označením FL5) spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a mechanickým samosvorným diferenciálom.

Ako si môžete všimnúť v galérii, stránka so základnými údajmi agregátu nebola jediným zaujímavým materiálom, ktorý sa priaznivcom Hondy podarilo dostať na internet.

Medzi ďalšie pozoruhodné úlovky patria tiež fotografie zachytávajúce Civic Type-R s originálnym továrenským príslušenstvom. Podobne ako samotné auto, sú veľmi decentné, pri pozornejšom skúmaní obrázkov však určite neprehliadnete napríklad červené kryty vonkajších spätných zrkadiel, ale predovšetkým karbónové zadné krídlo, ktoré má na rozdiel od tohto sériového zaujímavo vyriešenú spodnú odtrhovú hranu – je zúbkovaná.

Podobné drobné zmeny nájdete i v interiéri. Pri nastupovaní si môžete na priestor okolo auta posvietiť logom „Type R“, nechýbajú osvetlené prahové lišty s rovnakými nápismi, karbónové obloženie stredového tunela či nová hlavica radiacej páky čalúnená červenou kožou, ak by vám nevyhovovala pôvodná titálnová.

A pretože sa auto pomaličky začína objavovať i na akciách pre predajcov či najvernejších zákazníkov, pridávame tiež video z interiéru, v ktorom sa dotyčný autor chvíľu hrá s multimediálnym systémom, respektíve stredovým dotykovým displejom a nezabudne tiež nakrútiť ani digitálny prístrojový panel.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: Twitter