Je vlastne skoro zázrak, že dnes niekto predstaví ostrý športový model bez dodatočne namontovaného elektromotora a batérií, nie je to SUV ani crossover a navyše nemá ani automatickú prevodovku. Honde sa to podaril, mali by ste ale vedieť, že toto je skutočne posledné auto svojho druhu. Od Hondy ale tiež aj od iných značiek. Ďalší Civic Type-R, ak vôbec vznikne, bude už elektrifikovaný a s nástupcami Fordu Focus RS či Renaultu Mégane R.S. už radšej nepočítajte.

Je to na jednej strane celkom smutné, berte to ale pozitívne. Nové CTR je na svete, za nás vyzerá parádne a prvé informácie vyzerajú nádejne.

Prvé divoké špekulácie o tomto aute hovorili, že pôjde o hybrid a že dostane dvojspojkovú automatickú prevodovku. Dnes už vieme, že to bol nezmysel. Nový Type-R je o dosť jednoduchší a to je len dobre. Jeho pohonná jednotka je spojená so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a na ňu nadväzuje mechanický samosvorný diferenciál.

Pod prednou kapotou je podľa všetkého stále dvojliter K20 s turbodúchadlom a je isté, že svojimi výkonmi prekonáva americkú (310 koní) i japonsko-európsku verziu, ktorá má 320 koní. Presné číslo pre vás ale v tejto chvíli nemáme, Honda ho z nejakého dôvodu zatiaľ neprezradila.

Vylepšené majú byť tiež brzdy, podvozok, zdokonalený bol tiež pomer váhy k výkonu, zvýšil sa tiež krútiaci moment a poskočila tiež maximálna rýchlosť. Chýba tomu akurát jediné. Konkrétne údaje. Len pre úplnosť, predchodca mal hmotnosť 1380 kg, akceleráciu z miesta na stovku zvládol za 5,8 sekundy a dokázal sa rozbehnúť na 272 kilometrov za hodinu.

Novinka je postavená na 19-palcových diskoch obutých do pneumatík Michelin Pilot Sport 4S, brzdy dodalo Brembo, pričom samotné kotúče majú hliníkové stredy kvôli zníženiu neodpruženej hmotnosti.

Prepracovaný interiér s červenými športovými sedadlami a rovnako zafarbenými kobercami i podlahou vyzerá jedným slovom fantasticky a nechýba ani (snáď opäť) titánová hlavica radiacej páky s červenou „Há“-schémou. Nakoniec pozrite si všetky tie drobné detaily sami, vyzerá to, že si dizajnéri Hondy dali skutočne záležať.

Okrem základných technických parametrov nám samozrejme chýba aj cena, na tú si však budeme musieť zrejme počkať o niečo dlhšie. Nová Honda Civic Type-R sa totiž začne predávať až začiatkom budúceho roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Honda