Obľúbené CR-V v novom šate
Vzhľad novej Hondy CR-V už poznáme dlhšie, európsku premiéru si však SUV odbije až teraz v Ženeve. Po prvýkrát ju budeme môcť objednávať aj s hybridným pohonom. Honda hovorí, že novinka dvíha latku kvality jazdy s mimoriadnym komfortom a ozajstnými schopnosťami v teréne. Kvalitnejší má byť aj interiér s prémiovými materiálmi a možnosťou až 7-miestneho usporiadania. Dizajn je evolučný a ľahko rozpoznáte, že ide o zástupcu značky. Viac napovedia priložené oficiálne fotografie.
Pod kapotou benzín a elektrina
Rýdzo spaľovaciu pohonnú jednotku zastúpi podarený 1,5 VTEC Turbo v spolupráci so 6-stupňovým manuálom alebo CVT prevodovkou. Hybridné ústrojenstvo i-MMD tvorí tandem zážihového 2,0 l i-VTEC motora pracujúceho v Atkinsonovom cykle a dvoch elektromotorov. Systém i-MMD nepotrebuje klasickú prevodovku. Má kompaktnejšiu jednotku s jedným pevným prevodovým pomerom, ktorá vytvára priame prepojenie pohyblivých komponentov a umožňuje plynulejší prenos krútiaceho momentu. Pre oba motory je štandardom pohon predných kolies. SUV si však zaslúžil v opcii aj 4x4. Honda ponúka najnovší firemný pohon AWD Intelligent Control System. Svetlá výška je pri oboch variantoch vyššia o 38 mm a pri čisto benzínovom modeli dosahuje 208 mm.
Prvé autá dostanú európski zákazníci na jeseň r. 2018
Elektrické koncepty (blízkej) budúcnosti
O milých konceptoch na elektrinu ste sa u nás už dočítali. Urban EV a Sports EV sú ako súrodenci. Jeden je mestský typ, ten druhý taktiež, ale rád si aj zašportuje. Koncepty sú predobrazom sériových áut, Urban EV začnú vyrábať v r. 2019. Treťou elektrickou štúdiou je NeuV. Je nabitý technológiami a „sci-fi“ prvkami budúcnosti – autonómnymi funkciami a umelou inteligenciou.
Sports EV po boku Urban EV
Okrem tria konceptov a sériovej CR-V Honda predstaví aj Civic Type R TCR ako oslavu motoristického športu. Pretekárske stroje zastúpi aj ikonická NSX GT3. Milým spestrením stánku je aj Jazz X-Road so skautskými schopnosťami. Má plastové olemovanie so strieborným lemovaním predného a zadného nárazníka a 16-palcové kolesá. 1,3 l motor má 103 koníkov a spolupracuje s CVT prevodovkou.
Honda to s časmi na okruhoch myslí smrteľne vážne. Ohlásila „Type R Time Attack 2018“ (útok Type R na časy pre rok 2018). Chce stanoviť časové rekordy pre autá s predným náhonom na viacerých ikonických európskych okruhoch. Za volant sa posadí Jenson Button v spolupráci s tímom jazdcov Hondy pre WTCR.
Zdroj a foto: Honda