Tretia generácia Hondy HR-V bola vo svetovej premiére predstavená v druhej polovici februára tohto roka a zároveň sa začala obratom predávať na japonskom trhu. K nám dorazila s viac ako polročným oneskorením a cestou do Európy prišla o jeden motor. Kým doma je dostupná aj so sólo benzínovým motorom, u nás nemáte inú možnosť, než že si ju kúpite s hybridnou pohonnou jednotkou.
Jej základom je zážihová atmosférická jedna-päťka pracujúca v Atkinsonovom cykle (107 koní, 131 Nm), ktorá väčšinu času poháňa generátor elektrickej energie a len pri intenzívnej akcelerácii sa dokáže pripojiť aj k predným kolesám. Tie inak roztáča hlavný elektromotor (131 k, 253 Nm), ktorý má zároveň k dispozícii miniatúrnu lítium-iónovú batériu na rozjazdy a vykrývanie výkonových špičiek.
Radi by sme vám prezradili jej kapacitu, ale nepodarilo sa nám ju vypátrať. Vieme len, že má o 25 percent vyšší počet článkov ako batéria v Honde Jazz, ktorá má úplne rovnaký pohon, ale o niečo nižší systémový výkon. V malom hatchbacku má len 0,78 kWh a ak by platila úmera so štvrtinovým nárastom článkov, potom má akumulátor v HR-V kapacitu 1 kWh. Poďme konečne na ceny.
Najlacnejšia verzia novej Hondy HR-V vo výbave Elegance bude stáť 26 990 eur. Za tieto peniaze dostanete šesť airbagov a celé zástupy elektronických asistentov bezpečnostných systémov. K tomu máte alarm, automatickú klimatizáciu, adaptívny tempomat, všetky štyri okná v elektrike, navigáciu, digitálne rádio, bluetooth, dažďový senzor, zadnú parkovaciu kameru, LED svetlá a hliníkové osemnástky.
V plnej za necelých 32 tisíc
Prostredná výbava Advance za 29 490 eur pridáva napríklad systém kontroly mŕtvych uhlov, dvojzónovú klimatizáciu, elektro-chromatické spätné zrkadlá, vyhrievaný kožou čalúnený volant, dvojnásobný počet USB konektorov, šesť namiesto štyroch reproduktorov, bezdotykové otváranie piatych dverí či hmlovky (LED).
Za najdrahšiu HR-V vo výbave Advance Style vám Honda naúčtuje 31 990 eur a prihodí k vyššie spomenutému svetlú koženku, oranžové kontrastné prvky v interiéri, 10 reproduktorov, lepší audiosystém so subwooferom, bezdrôtové nabíjanie telefónu, dvojfarebné lakovanie, pozdĺžne nosníky pre strešný nosič a prisvietenie do zákrut.
Za ďalších 600 eur máte metalízu a potom môžete utrácať už len za balíčky služieb typu „Základná konektivita“ (diaľkové odomykanie s aplikáciou My Honda+ – aktivačný poplatok 39 eur, prvá aktivácia zadarmo), „Bezpečnosť a cestovanie“ (zónové monitorovanie, plánovač trás, vyhľadávanie auta – 29 eur za rok, prvých 12 mesiacov zadarmo) a „Digitálny kľúč“ (telefón namiesto klasickej diaľky – 49 eur za rok, prvých 12 mesiacov zadarmo).
zdroj: Honda