Tretia generácia Hondy HR-V bola vo svetovej premiére predstavená v druhej polovici februára tohto roka a zároveň sa začala obratom predávať na japonskom trhu. K nám dorazila s viac ako polročným oneskorením a cestou do Európy prišla o jeden motor. Kým doma je dostupná aj so sólo benzínovým motorom, u nás nemáte inú možnosť, než že si ju kúpite s hybridnou pohonnou jednotkou.

Jej základom je zážihová atmosférická jedna-päťka pracujúca v Atkinsonovom cykle (107 koní, 131 Nm), ktorá väčšinu času poháňa generátor elektrickej energie a len pri intenzívnej akcelerácii sa dokáže pripojiť aj k predným kolesám. Tie inak roztáča hlavný elektromotor (131 k, 253 Nm), ktorý má zároveň k dispozícii miniatúrnu lítium-iónovú batériu na rozjazdy a vykrývanie výkonových špičiek. 

Honda HR-V

Radi by sme vám prezradili jej kapacitu, ale nepodarilo sa nám ju vypátrať. Vieme len, že má o 25 percent vyšší počet článkov ako batéria v Honde Jazz, ktorá má úplne rovnaký pohon, ale o niečo nižší systémový výkon. V malom hatchbacku má len 0,78 kWh a ak by platila úmera so štvrtinovým nárastom článkov, potom má akumulátor v HR-V kapacitu 1 kWh. Poďme konečne na ceny.

Najlacnejšia verzia novej Hondy HR-V vo výbave Elegance bude stáť 26 990 eur. Za tieto peniaze dostanete šesť airbagov a celé zástupy elektronických asistentov bezpečnostných systémov. K tomu máte alarm, automatickú klimatizáciu, adaptívny tempomat, všetky štyri okná v elektrike, navigáciu, digitálne rádio, bluetooth, dažďový senzor, zadnú parkovaciu kameru, LED svetlá a hliníkové osemnástky.

Honda HR-V

V plnej za necelých 32 tisíc

Prostredná výbava Advance za 29 490 eur pridáva napríklad systém kontroly mŕtvych uhlov, dvojzónovú klimatizáciu, elektro-chromatické spätné zrkadlá, vyhrievaný kožou čalúnený volant, dvojnásobný počet USB konektorov, šesť namiesto štyroch reproduktorov, bezdotykové otváranie piatych dverí či hmlovky (LED).

Za najdrahšiu HR-V vo výbave Advance Style vám Honda naúčtuje 31 990 eur a prihodí k vyššie spomenutému svetlú koženku, oranžové kontrastné prvky v interiéri, 10 reproduktorov, lepší audiosystém so subwooferom, bezdrôtové nabíjanie telefónu, dvojfarebné lakovanie, pozdĺžne nosníky pre strešný nosič a prisvietenie do zákrut. 

Honda HR-V

Za ďalších 600 eur máte metalízu a potom môžete utrácať už len za balíčky služieb typu „Základná konektivita“ (diaľkové odomykanie s aplikáciou My Honda+ – aktivačný poplatok 39 eur, prvá aktivácia zadarmo), „Bezpečnosť a cestovanie“ (zónové monitorovanie, plánovač trás, vyhľadávanie auta – 29 eur za rok, prvých 12 mesiacov zadarmo) a „Digitálny kľúč“ (telefón namiesto klasickej diaľky – 49 eur za rok, prvých 12 mesiacov zadarmo).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

zdroj: Honda