Stále platí, že nová generácia Hondy Prelude preberie hybridný pohon z modelu Civic. Detaily nepoznáme, ak sa ale nič nezmení, pod prednou kapotou dvojdverového kupé sa objaví štvorventilový atmosférický dvojliter i-MMD s elektromotorom a malou trakčnou batériou.

V liftbacku má štvorvalec 143 koní a 186 Nm a elektrická jednotka k tomu pridáva 184 koní a 315 Nm, pričom auto je primárne poháňané elektromotorom, zatiaľ čo spaľovací agregát slúži väčšinou ako generátor elektrickej energie. Kolesá síce priamo poháňať môže, to ale platí len vo vyšších rýchlostiach.

Kvôli tomu, že ide o pomerne komplikovanú techniku, jej konštrukcia prakticky znemožňuje použitie klasickej manuálnej prevodovky, respektíve jej vývoj a prispôsobenie existujúcej zostave by bolo príliš drahé. Honda preto namiesto manuálu použije systém radenia nazvaný S+ Shift.

Ak tipujete, že si Prelude ponechá prevodovku s plynulou zmenou prevodového pomeru, ste na správnej stope, Honda však chce uvedeným systémom „simulovať zvuk a pocit rýchleho automatického radenia“.

Priznávame, že nám v tejto chvíli nie je jasné, či S+ Shift nasimuluje radenie rýchleho dvojspojkového automatu, alebo auto zároveň dostane páčky pod volantom, aby dalo vodičovi možnosť viac sa zapojiť do hry. Honda totiž žiadne detaily neprezradila. V každom prípade sa správy o tom, že Prelude dostane takzvanú „simulovanú prevodovku“, objavili už začiatkom tohto roka.

Šéf projektu Prelude, Tomojuki Jamagami, v tom čase priznal, že je veľkým priaznivcom klasického radenia, pričom dve z troch jeho áut (Honda Accord Type R a Porsche 911) majú spojkový pedál. „Vážne mám autá s manuálmi rád a môžem len potvrdiť, že by sa mi to (v Prelude) páčilo. S manuálnou prevodovkou by to bolo veľmi zábavné auto.“

Tradičné radenie nový Prelude nedostane, Honda ale tvrdí, že S+ Shift „posilní radosť z jazdy“ a „pomôže novej generácii vodičov poskytnúť dokonalú rovnováhu a vzrušenie“. Čo z toho japonské kupé skutočne naplní, ale zistíme až o necelé dva roky.

zdroj: Honda