Honde sa v poslednom čase v Európe príliš nedarí. V priebehu prvých piatich mesiacov tohto roka síce zaznamenala na starom kontinente medziročne 60-percentné zvýšenie registrácií, ale celkovo si cestu k tejto značke našlo len 17 600 zákazníkov.

Ak by Japonci chceli, v EÚ by mohli kľudne zatvoriť krám. Na severoamerickom trhu sa im totiž dlhodobo darí tak dobre, že by toto rozhodnutie možno ani veľmi nebolelo. Lenže Honda to nevzdáva. A má od nás potlesk na otvorenej scéne, že hľadá ďalšie možnosti, ako osloviť európskych zákazníkov.

Pozoruhodné na tom je, že ich najnovší počin nemá prilákať pragmatikov a výlučne racionálne uvažujúcich motoristov. Pre Európu chystá dvojdverové kupé, ktoré rodiny asi nezaujme. V jadre by to však mal byť automobil, ktorý je aj voľbou rozumu. Prečo? K tomu sa hneď dostaneme...

Reč je samozrejme o novej Honde Prelude, ktorá bola v podobe konceptu predstavená vo svetovej premiére na autosalóne Japan Mobility Show 2023. Už vtedy sme skonštatovali, že auto vyzerá nápadne prepracovane a že vyzerá skôr ako predprodukčný stroj než typická štúdia, čo sa teraz čiastočne potvrdzuje.

Honda totiž mieri s týmto vozidlom do Európy a jediné, čo sa na koncepte zmenilo, je jeho lakovanie. Z pôvodnej nevýraznej bielej dizajnéri prepriahli na mierne matnú oranžovo-červenú, v každom prípade karosérie a jej detaily či disky kolies sa nezmenili.

Kupé Prelude bude o pár dní predstavené na Festivale rýchlosti v Goodwoode a Honda zároveň potvrdila, že novinka ide do výroby. Produkčný model má „poskytovať radosť z jazdy“ vďaka „dokonalej rovnováhe jazdnej dynamiky a spotreby“, čím sa práve okľukou vraciame k vyššie spomínanej racionálnej stránke tohto auta.

Presné detaily o technike nepoznáme, ale Honda jasne dodáva, že Prelude dostane hybridný pohon. Vo všeobecnosti sa predpokladá, že auto bude mať medzi prednými kolesami štvorventilový atmosférický dvojliter i-MMD z aktuálnej Hondy Civic a elektromotor kombinovaný s malou prídavnou trakčnou batériou.

Len pre úplnosť dodávame, že spaľovací motor liftbacku produkuje 143 koní a 186 Nm a elektrická jednotka 184 koní a 315 Nm, je ale nutné dodať, že Honda môže kvôli zlepšeniu dynamiky benzín-elektrickú jednotku preladiť tak, aby bolo Prelude dynamikou o čosi zaujímavejšie.

Na trhu možno už o pár mesiacov

Podobne otvorený ostáva tiež termín príchodu sériovej Hondy Prelude na európsky trh, zamestnanci automobilky však naznačujú, že by sa tak mohlo stať v polovici tejto dekády. Inak povedané, už v priebehu budúceho roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Honda