Sofistikovanejšie radary, ktoré len tak ľahko neoklamate
Úsekové meranie rýchlosti na diaľničnom úseku D1 pri Bratislave, na ktorom v súčasnosti prebiehajú dopravné obmedzenia, nateraz nie je realitou. Stále je však hre vo fáze v momente, keď bude doprava z D1 presmerovaná na obchádzkové trasy. Rýchlosť je však na vybraných častiach rýchlocesty znížená už teraz, dôvodom je zúženie pruhov. Polícia vyzvala na opatrnosť.
S úsekovým meraním rýchlosti - vrátane automatického posielania pokút poštou - sa pritom počíta už dlhšie. "Predmetné riešenie je v štádiu rokovania," odkázala v stanovisku pre portál TOPSPEED.sk Národná diaľničná spoločnosť. "Úsekové meranie rýchlosti by malo začať fungovať až po presmerovaní dopravy z diaľnice D1 na obchádzkové trasy," vysvetlili slovenskí diaľničiari.
Pri takomto spôsobe kontroly dodržiavania maximálnej povolenej rýchlosti je dôležité jazdiť podľa predpisov v rámci dlhšieho úseku. Vaše vozidlo je totiž zaznamenané na začiatku a na konci úseku. Podľa toho, ako rýchlo ste danú vzdialenosť prešli, systém vyhodnotí, či ste porušili maximálnu rýchlosť alebo nie.
Úsekové meranie rýchlosti sa už dnes bežne používa napríklad v susednom Rakúsku, v prípade Slovenska ide o novinku. Najnovšie o jej dlhodobej implementácii hovorí aj minister vnútra Matúš Šutaj Eštok. Chcel by nakúpiť radary, ktoré majú umožniť úsekové meranie v slovenských tuneloch.
Foto: Polícia SR
Odpovedalo 1962 ľudí