Volkswagen čelí kríze a rozsiahlym škrtom

KoncernVolkswagen plánuje znížiť investície o 20 miliárd eur, čo sa dotkne predovšetkým vývoja elektromobility. Namiesto plánovaného vylepšenia modulárnej platformy MEB sa pozornosť môže presunúť na novú platformu SSP. Zároveň sa špekuluje o výraznom znižovaní pracovných miest, čo však Volkswagen stále popiera.

Finančný riaditeľ Arno Antlitz vraj zvažuje znížiť investície koncernu, pričom najviac postihnutým by mal byť ďalší rozvoj modulárnej platformy pre elektromobily MEB. Modernizácia MEB+ mala zabezpečiť, že modely ID.3 a ID.4 zostane moderné a v súlade s trhovými požiadavkami až do spustenia novej platformy SSP. Teraz sa však môže stať, že ju zrušia.

Zároveň sa môže oneskoriť platforma SSP, ktorá ešte len má prísť na trh, a to na rok 2028. Volkswagen by tak týmto krokom zjavne preskočil medzistupeň vo vývoji nových modelov áut. To však zvyšuje riziko, že technologická priepasť medzi súčasnou a budúcou ponukou elektromobilov, plánovanou okolo roku 2030, sa príliš zväčší.

Prepúšťanie na úrovni 4000 až 6000 ľudí

Okrem toho má Volkswagen podľa medializovaných informácií zastaviť svoje plány na malé elektrické SUV v štýle modelu T-Roc, ktoré sa malo pôvodne vyrábať v závode v nemeckom Wolfsburgu.

Nemecké médiá predpovedali, že zníženie počtu pracovných miest len v oblasti výskumu a vývoja by sa mohlo týkať až 4000 až 6000 ľudí, ktorí by dostali výpovede.

Hoci tieto čísla Volkswagen už poprel, hovorkyňa firmy zároveň priznala: „Je jasné, že Volkswagen musí znižovať náklady vo svojich nemeckých závodoch.“

Zdroj: Focus.de / foto: oerlive.com