Štvrtá generácia Carensu nesie interné kódové označenie „KY“ a je postavená na základoch predĺženej platformy u nás nie veľmi známych modelov Kia Seltos a Hyundai Creta. Má dĺžku 4540 mm, šírku 1800 mm, výšku 1700 mm a veľmi slušný rázvor 2780 mm.

Práve dostatočná vzdialenosť náprav bola pri navrhovaní tohto auta pomerne dôležitá, Kia totiž vymenila jednopriestorovú karosériu MPV za obľúbenejšiu dvojpriestorovú typu SUV, zároveň ale chcela zákazníkom ponechať veľký praktický interiér s tromi radmi sedadiel. A presne to sa i stalo.

Nový Carens bude dostupný buď s piatimi, šiestimi alebo siedmimi sedadlami a o jeho kabíne sa dá povedať, že vyzerá luxusnejšie než kedykoľvek predtým. Vodič má k dispozícii digitálny prístrojový panel, uprostred palubnej dosky natiahnutej až ku kľučkám dverí nájdete 10,25-palcový dotykový displej s bezdrôtovo aktualizovaným infotainmentom Kia Connect a v rámci príplatkovej výbavy si môžete objednať audiosystém Bose s ôsmimi reproduktormi, ambientné osvetlenie, strešné okno SkyLight, systém voľby jazdných režimov alebo čističku vzduchu, ktorá by si mala poradiť s vírusmi i baktériami.

Všetky úrovne výbav majú v štandarde aj balíček bezpečnostných prvkov Hi-Secure, ktorý obsahuje šesť airbagov, kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách a samozrejme základné elektronické systémy, ako je stabilizačný program, protipreklz, asistent rozjazdu do kopca či kontrolu tlaku v pneumatikách. Ktoré majú mimochodom len 16 palcov a na tomto aute vyzerajú byť trochu malé.

Dvakrát benzín, jedna nafta

Medzi prednými kolesami môže pracovať jeden z troch dostupných motorov. Benzínové pohonné jednotky majú objem 1,4 alebo 1,5 litra, pričom menší je preplňovaný a ponúka 140 koní a 242 Nm v spojení buď so šesťstupňovým manuálom alebo 7-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Väčší agregát je atmosféra, produkuje 115 koní, 144 Nm a spája sa výlučne s variátorom CVT so šiestimi virtuálnymi predvolenými stupňami.

Okrem dvoch zážihových jednotiek bude mať klientela možnosť vybrať si aj vznetový motor 1.5 CRDi s turbodúchadlom s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek. Naftový štvorvalec má 115 koní pri 4000 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 240 newtonmetrov v rozmedzí od 1500 do 2750 ot./min. V jeho prípade máte tiež možnosť voľby prevodovky, ale vyberáte medzi šesťstupňovým manuálom a šesťstupňovým klasickým automatom s hydrodynamickým meničom. A aby sme nezabudli – bez ohľadu na motor či prevodovku, vždy sú poháňané len predné kolesá.

Predaj novej Kie Carens štartuje už počiatkom budúceho roka, zatiaľ nám ale chýbajú informácie o tom, kam všade sa tento automobil dostane. India je samozrejmá, bude sa tam dokonca vyrábať, a o Ázii vo všeobecnosti tiež nepochybujeme. Na Európu to však veľmi nevidíme, aj keď s dobrou cenou by toto auto iste dokázalo osloviť nemalý počet ľudí.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 13 obrázkov

zdroj: Kia