EV3 zvonka v mnohom pripomína elektrickú vlajkovú loď SUV EV9, pričom aj najmenší batériový crossover je postavený na známej modulárnej platforme E-GMP. V tomto prípade dala vzniknúť automobilu s dĺžkou 4300 mm, šírkou 1850 mm, výškou 1560 mm a rázvorom 2680 milimetrov.
To je vo všetkých smeroch vždy o pár centimetrov viac v porovnaní so švédsko-čínskym Volvom EX30, ktoré má nápravy od seba vzdialené 2650 mm a celkovú dĺžku 4233 mm.
Aj keď má nová Kia krabicovitý tvar, v skutočnosti je navrhnutá veľmi účelne a má pomerne nízky koeficient aerodynamického odporu Cd len 0,263.
O pohon modelu EV3 sa stará elektromotor s maximálnym výkonom 150 kW, teda 204 koní a najvyšším krútiacim momentom 283 newtonmetrov. Pohotovostnú hmotnosť auta v tejto chvíli nepoznáme, ale Kia hovorí, že auto je schopné akcelerovať z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a rýchlosť má obmedzenú na 170 kilometrov za hodinu.
Štandardné prevedenie dostalo batériu s kapacitou 58,3 kWh, dojazd tejto verzie však automobilka neuvádza. Naopak týmto údajom sa pochválila v prípade prevedenia EV3 Long Range s akumulátorom s kapacitou 81,3 kilowatthodiny – s ňou by ste mali podľa metodiky WLTP zvládnuť 600 kilometrov.
Trochu nejasné sú údaje o nabíjaní. Jediné, čo poznáme, je čas, ktorý potrebuje akumulátor k tomu, aby sa dostal z 10 na 80 percent. V ideálnych podmienkach mu to potrvá 31 minút, Kia ale nehovorí, či tento údaj platí pre obe spomínané verzie. (Neoficiálne vieme, že menšia baterka by mala zvládnuť nabíjanie výkonom 102 kW, väčšia potom 128 kW a obe autá by mali pracovať so 400-voltovou architektúrou.)
Interiér auta je jednoduchý, čisto navrhnutý a pomerne prehľadný. Kia hovorí, že je z veľkej časti vyrobený z recyklovaných materiálov. Platí to pre čalúnenie sedadiel, stropu kabíny, kobercov i podlahy batožinového priestoru. Keď už sme pri ňom, v základe dostanete 460 litrov a navyše máte k dispozícii aj frunk, teda predný kufor s objemom 25 litrov.
Palubnej doske dominuje veľký širokouhlý displej, ktorý je ale zložený z dvoch menších 12,3-palcových obrazoviek. K nim vodič navyše dostane 12-palcový head-up displej, aj keď ale predpokladáme, že v rámci príplatkovej výbavy. K nej by mal patriť lepší audiosystém Harman Kardon, rozhranie V2L umožňujúce napájať externé elektrické spotrebiče či aplikácia Digital Key 2.0, ktorá vám dovolí odomknúť a spustiť auto len prostredníctvom mobilu či chytrých hodiniek.
Na trhu už v tomto roku
Kia EV3 bude na trh uvedená v júni 2024, to sa však zatiaľ týka len domáceho kórejského trhu. Európa bude nasledovať v druhej polovici tohto roka, takže ceny budeme mať k dispozícii o niečo neskôr.
zdroj: Kia