Kia predstavila vrchol modelového radu EV9 v rámci autosalónu v Los Angeles, časť údajov ale zatiaľ nezverejnila. Zo základných technických parametrov poznáme v tejto chvíli výkon, automobilka ale v tejto chvíli hovorí o „predbežných informáciách“.
Verzia GT má vpredu elektromotor s výkonom 160 kW, teda 218 koní, zatiaľ čo vzadu pracuje jednotka naladená na 270 kilowattov, v prepočte 367 koní. Ak trochu zalovíte v pamäti, možno si spomeniete, že presne túto zostavu mala tiež Kia EV6 GT pred faceliftom, pričom systémovo ponúkala 585 koní, lenže EV9 GT má trochu iné hodnoty.
Namiesto prostého súčtu výkonov automobilka hovorí, že väčšia „deviatka“ má 501 hp, teda v prepočte na naše európske kone 508 k. Prečo nemá 585 koní, výrobca nevysvetlil, ale o nevýraznej dynamike sa určite hovoriť nedá.
Kia uvádza čas zrýchlenia z miesta na 60 míľ za hodinu (97 km/h) za 4,3 sekundy, čo je s ohľadom na veľkosť a nepochybne i hmotnosť pôsobivé číslo.
Batéria neznáma
Automobilka zo zoznamu známych údajov vypustila tiež kapacitu batérie a márne by ste preto hľadali aj informáciu o dojazde. Spomenula len, že na rýchlonabíjačke doplníte akumulátor z 10 na 80 percent za menej ako 25 minút.
Predpokladáme, že EV9 GT by mohla dostať identickú batériu s kapacitou 99,8 kilowatthodín, ktorú využívajú v súčasnosti dostupné slabšie verzie. S nimi má veľké SUV dojazd do 541 kilometrov, v prípade vrcholného auta by to mohlo byť na úrovni 500 km.
Ako sme už naznačili, GT dostalo okrem iného elektronicky riadené odpruženie i systém Virtual Gear Shift, ktorý imituje radenie ako vo vozidle s bežnou automatickou prevodovkou. Nechýba k nemu ani Active Sound Design, ktorý prispôsobuje zvukovú kulisu tak, aby mal vodič, respektíve posádka dojem, že je auto poháňané spaľovacím motorom.
O lepšiu priľnavosť v zákrutách, presnejšiu ovládateľnosť a viac trakcie sa má potom postarať elektronický samosvorný diferenciál.
Kia EV9 GT jazdí na 21-palcových diskoch, jej vizuál sa snažia vylepšiť tiež krikľavou zeleno-žltou lakované brzdové strmene a o kontakt s asfaltom či iným povrchom sa starajú pneumaticky Continental SportContact 6 s rozmermi 285/45 R21.
V interiéri sa téma „jedovatej zelenej“ opäť opaku. Takto sfarbené kontrastné detaily tvorí prešívanie sedadiel (v koži a alcantare), jedna z farieb ambientného podsvietenia či tlačidlo športového režimu GT na volante.
Výroba novinky bude prebiehať na domácom kórejskom trhu, pričom do Spojených štátov sa prvé autá dostanú v druhej polovici budúceho roka. O Európe zatiaľ nepadlo ani slovo, myslíme si ale, že uvedenie u nás by mohlo prebehnúť v podobnom čase.
zdroj: Kia