Kia je pripravená postaviť do cesty Volkswagenu Golf na európskom trhu nový hatchback K4. Tvrdí s odvolaním na svoje obvykle veľmi slušne informované zdroje britský týždenník Autocar.
Tento model bol primárne vyvinutý pre severoamerický trh, kde má zákazníkov zaujať liftback veľkosti Škody Octavia, ale spolu s ním Kórejci predstavili tiež tradičný päťdverový hachback s vcelku triviálnym dodatočným označením „5 door“.
Kia sa rozhodla predávať auto v kombinácii s jedným z dvoch benzínových motorov. Základom je atmosférický štvorvalec s objemom 2,0 litra a výkonom 149 koní a krútiacim momentom 180 Nm. Druhou možnosťou je opäť štvorvalec, ale s objemom 1,6 litra a turbodúchadlom, ktorý je naladený na 193 koní a 265 newtonmetrov.
Príchod „krátkej“ K4 samozrejme ešte nie je oficiálny, ale neďaleko nemeckej centrály automobilky Kia sa podarilo zachytiť práve nový testovací prototyp päťdverového hatchbacku, čo len podporuje špekulácie o možnom importe.
Výrobca sa zatiaľ tvári, že sa nič nedeje. Jeho hovorca pre Autocar oznámil, že prítomnosť auta ešte neznamená, že sa bude v Európe predávať a že také plány neexistujú, lenže informátori britského média naznačujú čosi iné.
Kia má momentálne v tejto triede zastúpenie v podobe modelu Ceed a z neho odvodené verzie SW, Proceed a XCeed. Podľa štatistických záznamov JATO Dynamics sa ich v prvej polovici tohto roka predalo viac ako 60 tisíc, čo síce nie je na úrovni crossoveru Kia Sportage (87 tisíc ks), ale je nepravdepodobné, že by sa automobilka tak ľahko vzdala svojho podielu.
Navyše je nutné dodať, že klasických karosárskym verziám sa opäť začína dariť. Prvé tri najpredávanejšie modely v Európe za prvých šesť mesiacov boli hatchbacky: Dacia Sandero, Volkswagen Golf a Renault Clio, ktoré majú na svojom konte celkovo 385 tisíc registrácií!
V jednej z alternatív mala byť nástupcom Ceedu elektrická EV3, ale s ohľadom na ochabujúci záujem o batériové autá možno Kórejci zmenili názor a skúmajú ďalšie možnosti, v ktorých budú potrebovať model so spaľovacími motormi či hybridnou technikou. EV3 na trhu určite prinesú a k nej by mali priameho nástupcu Ceedu, čo by im poskytlo konkurenčnú výhodu, aj keby ho museli dovážať z Mexika.
zdroj: Kia, Autocar