Na toto sme netrpezlivo čakali
Predné svetlomety integrované do masky. Majú netradičné bumerangové DRL svietenie a konečne prichádza Kia s inteligentnými svetlami s funkciou vyrezávania - Matrix LED. A práve to je technológia, ktorá tomuto autu dlho chýbala.
Jedným z rozdielov oproti globálnej verzii tohto auta je odlišný C stĺpik. V najvyššej výbave GT Line, si budú môcť zákazníci vôbec po prvýkrát priplatiť za kontrastne lakovanú strechu. V zadnej časti nemáme spojené zadné svetlá svetelnou linkou ale iba čiernou lesklou lištou. Batožinový priestor má podľa metodiky VDA objem 591 litrov, takže o miesto na palube núdza nie je. Praktickým detailom sú sedadlá delené v pomere 40:20:40. Po ich sklopení dostanete až 1780 litrov.
Cestujúcich na zadných sedadlách s dostatkom priestoru na nohy i hlavu poteší trojzónová klimatizácia, alebo USB porty integrované do predných sedadiel. Luxusným prvkom vo výbave je audio Harman Kardon, ktoré si môžete objednať za príplatok. V prednej časti interiéru sa Sportage posúva na úroveň, ktorou v mnohých oblastiach prekonáva Sorento. Hlavne dvoma krásnymi 12,3” obrazovkami, ktoré tvoria jeden spoločný zakrivený panel.
Zamrzí stále chýbajúca bezdrôtová konektivita, alebo v porovnaní s VW obmedzená ponuka zobrazení na digitálnom prístrojovom štíte. Napriek moderným obrazovkám ostalo tradičné ovládanie klimatizácie, ktoré viete šikovné prehodiť na ovládanie infotainmentu. Prítomné sú aj ďalšie hardvérové tlačidlá. Celkovo sú v interiéri použité mimoriadne kvalitné materiály a robí na nás veľmi solídny dojem.
Takmer plná elektrifikácia
Pod kapotou je motorová ponuka veľmi podobná tomu, čo ponúka bratranec Hyundai Tucson. Takmer všetky motory sú elektrifikované, až na základný diesel s výkonom 115 koní. 1.6 CRDi vo výkonnejšom, 136-koňovom variante, je už doplnená o 48-voltový Mild Hybrid. Nový motor 1.6 T-GDI je k dispozícii aj v modeloch s mild-hybridným pohonom (MHEV), ktorý bol vyvinutý s cieľom znižovať emisie a optimalizovať spotrebu paliva. Motor ponúka 150 alebo 180 koní. Z ponuky si zákazníci môžu vybrať priemery diskov od 17 do 19 palcov.
Ďalší stupeň elektrifikácie predstavuje samonabíjací hybrid, ktorý kombinuje benzínový motor 1.6 T-GDI s trakčným elektromotorom s permanentným magnetom. Elektrická jednotka má 44,2 kW a spolupracuje s lítiovo-iónovým polymérovým akumulátorom s kapacitou 1,49 kWh. Celkový systémový výkon modelu Sportage HEV dosahuje 230 koní.
Vrcholom ponuky je plug-in hybrid s rovnakým benzínovým motorom, ale spriahnutým s výkonnejším trakčným motorom a 13,8-kWh batériou. Celkový systémový výkon je 265 koní a elektrický dojazd by sa mal pohybovať na úrovni 60 km. Motor 1.6 T-GDI je napojený na 7-stupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku (7DCT), k dispozícii je však aj 6-stupňová manuálna prevodovka. Vznetovú jedna-šestku s doplnkovou technológiou MHEV aj bez nej je možné párovať buď so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT) alebo s prevodovkou 7DCT.
Nové elektronicky regulované odpruženie (ECS) prináša optimálnu úroveň komfortu vďaka adaptívnym tlmičom. Elektronicky riadený systém pohonu všetkých kolies (AWD) zase zabezpečuje optimálnu distribúciu hnacej sily medzi prednými a zadnými kolesami v závislosti od podmienok na ceste a jazdnej situácie.
Zákazníci budú mať k dispozícii aj nový jazdný režim Terrain, ktorý upravuje nastavenia tak, aby auto bez problémov zvládalo sneh, blato či piesok. Prvé kúsky by sme u nás mali vidieť ku koncu roka 2021. Už túto sobotu, 4. septembra sa môžete tešiť na naše prvé video s novou Kia Sportage. Auto sme si mohli podrobne obzrieť v štúdiu a máme pre vás aj jedno ďalšie prekvapenie.