Šéf Lancie – Luca Napolitano – meno Gamma síce oficiálne nespomenul, z informácií prenikajúcich zo zákulisia to však vyzerá na hotovú vec. Čo generálny riaditeľ naopak potvrdil, je karoséria a prezradil aj veľkosť chystanej novinky.
Auto bude mať dĺžku „takmer 4,7 metra“ a pôjde o liftback. To okrem iného znamená, že to bude elektromobil veľký približne ako BMW i4, ktoré je teda nepatrne dlhšie – má 4783 milimetrov.
Oficiálne vraj len elektromobil
Gamma bude postavená na modulárnej platforme STLA Medium, ktorú aktuálne využíva v septembri predstavená nová generácia Peugeotu 3008. Prekvapením je, že francúzsky crossover nebude poháňaný len elektromotormi, ale dorazí aj s benzín-elektrickým pohonom.
Lancia tvrdí, že iný ako batériový pohon neprichádza do úvahy, lenže to sa hovorilo aj o novom Ypsilone, ktorý bude odhalený v roku 2024 a v tejto chvíli samotná automobilka v oficiálnej tlačovej správe ku Gamme potvrdila, že malý hatchback dostane aj spaľovacie motory, presnejšie povedané hybridnú techniku (zrejme bude mať rovnaké základy ako nový Citroën C3 a pripravovaný Fiat Punto).
Gamma štylisticky nadviaže na koncept Pu+Ra HPE.
Tým netvrdíme, že sa pod kapotou Gammy nejaký klasický agregát objaví, ale aj v prípade 3008, C3, Fiatu 600 či Jeepu Avenger to najprv vyzeralo, že pôjde už len o elektromobily a realita nakoniec bola iná.
Technické detaily veľkej Lancie sú zatiaľ utajované, ak sa ale pozrieme na staršie sľuby týkajúce sa STLA Medium, verzia s najväčším akumulátorom by mohla mať dojazd až 700 kilometrov (toto číslo spomína i výrobca). Produkcia Lancie Gamma bude prebiehať v talianskej továrni v Melfi, v základe bude mať pohon predných kolies a vrcholné modely dostanú dvojicu elektromotorov a 4x4.
zdroj: Lancia, Stellantis, ilustrácia: Autopareri