Mazda je veľmi ortodoxná značka. Stále sa drží atmosférických motorov, s prvým elektromobilom prišla relatívne neskoro a veľa vecí robí „svojským štýlom“. Preto môže byť pre niekoho veľkým prekvapením informácia, že práve nová Mazda 6 by sa mala vrátiť ku koncepcii s pohonom zadných kolies.
Toto usporiadanie má samozrejme o niečo horšie predpoklady, pokiaľ budeme hovoriť o priestore na zadných sedadlách, pretože ho tunel jednoducho obmedzuje. A baviť by sme sa mohli aj o nákladoch spojených nie len s výrobou, ale aj návrhom takého auta. No pohon zadných kolies prináša veľa výhod - lepšie rozloženie hmotnosti, vývážené dynamické správanie auta a teda lepšie jazdné vlastnosti. Práve zadný pohon má byť hlavnou novinkou nástupcu súčasnej „Šestky“. Ale to nie je všetko. Mazda totiž podľa všetkého pracuje na úplne novej, pre nás revolučnej ponuke motorov s radovými šesťvalcami. To všetko znie v roku 2021 až neuveriteľne, však?
Z konceptu Mazda Vision by mal vychádzať aj dizajn novej Šestky.
R6 aj ako diesel?
Časom by mali Japonci predstaviť aj hybrid, mňa však prekvapilo, že by radová šestka nemala spaľovať len benzín. Údajne pracujú aj na vznetovej verzii s objemom 3,0 litra. Potom, čo sa k týmto motorom vrátil Mercedes-Benz i Land Rover, by bola Mazda štvrtou značkou, ktorá vyrazí rovnakou cestou (nezabúdajme na BMW).
Novinka by mala vraj dizajnovo vychádzať z konceptu Vision Coupe 2017, akurát by nemala mať takú dlhú prednú kapotu. Špekuluje sa už len o jednej veci a tou je globálny predaj, teda či bude v dostupná aj v Európe. Pretože ak nie, tak sú naše nádeje na ďalšie zaujímavé auto viete kde...
Zdroj: Motor1