Mazda je značka, ktorá ako jedna z mála automobiliek stále lipne na benzínových atmosférických motoroch či dokonca nafte. Kde naopak zaostávala, bol vývoj elektromobilov, čo sa prejavilo okrem iného aj slabými predajmi technicky nevýrazného batériového crossovera MX-30 (neskôr doplneného vo verzii R-EV o wankel, aby predĺžili jeho dojazd).

Aj preto môže byť pre mnohých prekvapivé, čo sa v Mazda aktuálne deje. Po dvanástich rokoch totiž skončila „šestka“ s klasickými agregátmi a na jej miesto nastupuje čisto elektrický a navyše pôvodom čínsky liftback, ktorý sa na našom trhu objaví ako Mazda 6e.

Európska výstavná premiéra novinky práve prebieha na bruselskom autosalóne, predaj odštartuje už počas tohto leta. Základné parametre auta sme vám síce už predstavili, ale Mazda aktuálne potvrdila jeho dáta homologované podľa WLTP, vrátane dojazdu.

Päťmiestny model má dĺžku 4921 milimetrov, rázvor 2895 milimetrov a konštruktéri ho postavili na 19-palcové hliníkové disky s pneumatikami s rozmerom 245/45 R19. Kolesá sú vpredu zavesené na vzperách MacPherson, vzadu potom pracuje MacPherson.

Dva typy batérií

Mazda bude nový elektromobil predávať v dvoch verziách, pričom obe majú len jeden elektromotor, pohon zadných kolies a symetrické rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50:50, odlišujú sa však použitou batériou.

Prvá má 258 koní, 320 newtonmetrov a výrobca ju kombinuje s článkami typu LFP s využiteľnou kapacitou 68,8 kilowatthodiny. V aute je integrovaná 11-kilowattová nabíjačka, ale v prípade potreby systémy vozidla zvládnu maximálny výkon až 200 kW, takže z 10 na 80 percent sa dostanete za 22 minút. Štvrťhodina na rýchlonabíjačke potom predĺži dojazd o 235 kilometrov.

Mazda hovorí, že podľa metodiky WLTP má auto pri priemernej spotrebe 16,6 kWh/100 km dojazd 479 kilometrov. Bez vodiča 1952 kg vážiaci elektromobil zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy a najvyššiu rýchlosť má obmedzenú na 175 kilometrov za hodinu.

Druhé prevedenie ponesie označenie 6e Long Range, ktoré má v podlahe články typu NMC. Celkovo majú vyššiu kapacitu, využiteľných 80 kilowatthodín a vďaka tomu sa podarilo predĺžiť dojazd na 552 kilometrov. Musíte však počítať s výrazne pomalším nabíjaním „len“ 95 kW, ktoré vám dovolí nabiť batériu z 10 na 80 percent za 45 minút.

Ani elektromotor nemá identické parametre. Výkon je nepatrne nižší, konkrétne 245 koní (krútiaci moment 320 Nm ostáva) a pri plnej akcelerácii z miesta na stovku budete (pri pohotovostnej hmotnosti 1953 kg) potrebovať 7,8 sekundy. Maximálka 175 km/h je opäť rovnaká.

Nová Mazda 6e bude môcť ťahať nebrzdený príves s váhou 750 kg, v prípade brzdenej verzie môžete pripojiť vozík vážiaci 1500 kg. Základný objem batožinového priestoru je dosť malý, len 330 litrov, ale sklopením zadných sedadiel ho zväčšíte na 1074 litrov a navyše môžete využiť druhý kufor pod prednou kapotou s objemom 70 litrov.

Multimediálny systém, respektíve jeho hlasové ovládanie zvládne deväť európskych jazykov (so slovenčinou radšej nepočítajte), ktoré vodičom pomôže ponechať ruky na volante aj pri nastavovaní navigácie, klimatizácie či audia Sony so 14 reproduktormi. Ak vám tento spôsob nebude vyhovovať, Mazda 6e bude mať v zálohe tiež ovládanie gestami.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 16 obrázkov

zdroj: Mazda