Túto informáciu pre stránku Automotive News potvrdil Martijn ten Brink, šéf európskeho zastúpenia Mazdy. Do detailov nezachádzal, no v podstate pôjde o zväčšenú verziu modelu CX-60 s tromi radmi sedadiel. Inými slovami, môžeme očakávať európsky ekvivalent americkej novinky CX-90, iné označenie (CX-80) ale naznačuje, že nepôjde o rovnaké autá. Osemdesiatka podľa všetkého nebude vyhradená výlučne pre Európu, automobilka plánuje svoje nové SUV uviesť aj doma v Japonsku i na ďalších trhoch.
Väčšia ako CX-60
Sedemmiestne auto by malo mať dĺžku viac ako 4740 milimetrov, teda viac ako Mazda CX-60. Aby sa do interiéru vošiel tretí rad sedadiel, nepochybne bude dlhší aj rázvor, takže prekročí hranicu 2870 mm. CX-80 bude tiež využívať novú platformu s klasickým usporiadaním, teda motormi (okrem iného radovými šesťvalcami) uloženými vpredu pozdĺžne a pohonom zadných kolies, a chýbať nebude ani plug-in hybridný pohon.
Mazda CX-60
Martijn ten Brink v rozhovore zároveň potvrdil, že CX-3 v Európe končí. Kompaktný crossover si už podľa vlastných predstáv neobjednáte, ale obmedzené skladové zásoby samozrejme sú stále k dispozícii. Európsky šéf Mazdy zároveň očakáva, že CX-5 bude najpredávanejším modelom aj v roku 2023, k čomu by mala prispieť nová mild-hybridná benzínová verzia. Mimochodom, Brink nevylúčil ani možnosť inštalácie rotačného motora aj do iných modelov po vzore MX-30. Trojka a CX-30 využívajú rovnakú platformu, a preto by mohly pojať toto netradičné plug-in hybridné usporiadanie.
Japonská automobilka zároveň odhaduje, že do konca tohto desaťročia budú 40 až 70 percent ročných predajov tvoriť elektromobily, čo je vzhľadom na jej aktuálne portfólio pomerne ambiciózny plán. Okrem modelu MX-30 totiž Mazda nemá žiadny iný batériový model.
Zdroj: Automotive News Europe