Vyzerá povedome, že? Bodaj by nie. Síce nesie označenie CX-80, ale v skutočnosti je to CX-60 s rázvorom natiahnutým o 250 milimetrov. A pretože previsy ostali pôvodné, auto narástlo z pôvodných 4745 na 4995 milimetrov.

Napriek tomu, že nová osemdesiatka nepresiahne päťmetrovú dĺžku, jej rázvor je jedným slovom obrovský. Poskočil z 2870 na 3120 milimetrov. Šírka CX-80 sa nemení, rovnako ako CX-60 má 1890 mm, nepatrne ale narástla jej výška, z 1680 na 1710 mm.

Výrazne väčšia karosérie ponúkne cestujúcim sedem alebo šesť sedadiel. Ak si zvolíte luxusnejšiu verziu s dvojicou samostatných kresiel v druhom rade, mali by ste vedieť, že ich operadlá budete môcť kvôli pohodliu sklopiť až o 33 stupňov.

S vyklopenými sedadlami v treťom rade vám pre batožinu príliš veľa miesta neostane, v takom prípade Mazda ponúka kufor s objemom 258 litrov. Ak ich naopak sklopíte, dostanete 687 litrov a v dvojmiestnej konfigurácii 1221 litrov.

Pod kapotou bez prekvapení

Japonci budú zo začiatku predávať CX-80 s dvomi motormi, ktoré poznáte aj z menšieho SUV. Benzín-elektriku zastupuje štvorvalcový plug-in hybrid e-Skyactiv PHEV, ktorý produkuje systémových 327 koní a kombinovaný krútiaci moment 500 Nm.

SUV zrýchli s touto technikou z miesta na 100 km/h za 6,8 sekundy a elektronika ho zastaví na hranici 195 kilometrov za hodinu. Elektromotor bude aj v tomto prípade čerpať energiu s prídavnej trakčnej batérie s kapacitou 17,8 kWh, ktorá podľa výrobcu stačí na 60 kilometrov v čisto elektrickom režime. A spotreba?

Ak nabijete akumulátor, zo začiatku to bude 1,6 litra benzínu a k tomu 23,9 kWh na 100 km. S vybitou batériou Mazda sľubuje priemerných 8,1 litra na stovku.

Druhou alternatívou medzi prednými kolesami je silnejší z dvoch aktuálne vyrábaných radových naftových šesťvalcov s označením e-Skyactiv D254. 3,3-litrový agregát má 254 koní, 550 Nm a veľké SUV dostane z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy. Pri zrýchlení je teda o niečo pomalší ako plug-in hybrid, ale zase ponúka vyššiu maximálnu rýchlosť, 219 kilometrov za hodinu. Spotreba potom v závislosti na výbave vychádza podľa metodiky WLTP na 5,7 až 5,8 litra na 100 km.

Aby sme nezabudli, oba motory sú kombinované výlučne s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom oboch náprav i-Activ. Aj vďaka tomu CX-80 zvládne brzdený príves s hmotnosťou 2500 kg.

Všetky modely by mali byť štandardne vybavené tiež trojzónovou klimatizáciou, 12,3-palcovým dotykovým displejom infotainmentu, bezdrôtovým zrkadlení pre mobily, hlasovým asistentom Amazon Alexa a tiež funkciou, ktorá si dokáže zapamätať tvár konkrétneho vodiča a podľa toho automaticky obnoviť nastavenie všetkých systémov.

Predpredaj novej Mazdy CX-80 začína v Európe už v máji, ale prvé autá sa k dílerom dostanú až počas jesene 2024.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 39 obrázkov

zdroj: Mazda