Vyzerá povedome, že? Bodaj by nie. Síce nesie označenie CX-80, ale v skutočnosti je to CX-60 s rázvorom natiahnutým o 250 milimetrov. A pretože previsy ostali pôvodné, auto narástlo z pôvodných 4745 na 4995 milimetrov.
Napriek tomu, že nová osemdesiatka nepresiahne päťmetrovú dĺžku, jej rázvor je jedným slovom obrovský. Poskočil z 2870 na 3120 milimetrov. Šírka CX-80 sa nemení, rovnako ako CX-60 má 1890 mm, nepatrne ale narástla jej výška, z 1680 na 1710 mm.
Výrazne väčšia karosérie ponúkne cestujúcim sedem alebo šesť sedadiel. Ak si zvolíte luxusnejšiu verziu s dvojicou samostatných kresiel v druhom rade, mali by ste vedieť, že ich operadlá budete môcť kvôli pohodliu sklopiť až o 33 stupňov.
S vyklopenými sedadlami v treťom rade vám pre batožinu príliš veľa miesta neostane, v takom prípade Mazda ponúka kufor s objemom 258 litrov. Ak ich naopak sklopíte, dostanete 687 litrov a v dvojmiestnej konfigurácii 1221 litrov.
Pod kapotou bez prekvapení
Japonci budú zo začiatku predávať CX-80 s dvomi motormi, ktoré poznáte aj z menšieho SUV. Benzín-elektriku zastupuje štvorvalcový plug-in hybrid e-Skyactiv PHEV, ktorý produkuje systémových 327 koní a kombinovaný krútiaci moment 500 Nm.
SUV zrýchli s touto technikou z miesta na 100 km/h za 6,8 sekundy a elektronika ho zastaví na hranici 195 kilometrov za hodinu. Elektromotor bude aj v tomto prípade čerpať energiu s prídavnej trakčnej batérie s kapacitou 17,8 kWh, ktorá podľa výrobcu stačí na 60 kilometrov v čisto elektrickom režime. A spotreba?
Ak nabijete akumulátor, zo začiatku to bude 1,6 litra benzínu a k tomu 23,9 kWh na 100 km. S vybitou batériou Mazda sľubuje priemerných 8,1 litra na stovku.
Druhou alternatívou medzi prednými kolesami je silnejší z dvoch aktuálne vyrábaných radových naftových šesťvalcov s označením e-Skyactiv D254. 3,3-litrový agregát má 254 koní, 550 Nm a veľké SUV dostane z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy. Pri zrýchlení je teda o niečo pomalší ako plug-in hybrid, ale zase ponúka vyššiu maximálnu rýchlosť, 219 kilometrov za hodinu. Spotreba potom v závislosti na výbave vychádza podľa metodiky WLTP na 5,7 až 5,8 litra na 100 km.
Aby sme nezabudli, oba motory sú kombinované výlučne s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom oboch náprav i-Activ. Aj vďaka tomu CX-80 zvládne brzdený príves s hmotnosťou 2500 kg.
Všetky modely by mali byť štandardne vybavené tiež trojzónovou klimatizáciou, 12,3-palcovým dotykovým displejom infotainmentu, bezdrôtovým zrkadlení pre mobily, hlasovým asistentom Amazon Alexa a tiež funkciou, ktorá si dokáže zapamätať tvár konkrétneho vodiča a podľa toho automaticky obnoviť nastavenie všetkých systémov.
Predpredaj novej Mazdy CX-80 začína v Európe už v máji, ale prvé autá sa k dílerom dostanú až počas jesene 2024.
zdroj: Mazda