Mazda práve odhalila nový najväčší model a tým pádom tiež vlajkovú loď svojej flotily. Háčik je v tom, že je určená pre severoamerický trh a k nám do Európy sa s najväčšou pravdepodobnosťou nedostane. Má nás to škrieť?
Ak Japoncov obdivujete za ich odvahu vypustiť v dnešnej dobe na trh veľké SUV poháňané pozdĺžne uloženými radovými šesťvalcami, mrzieť vás to nemusí. CX-90 je v podstate predĺžená Mazda CX-60, takže preberá jej konštrukčné základy, vrátane motorov. Ak je vám ale päťmiestny interiér „nášho“ modelu malý, potom by vám CX-90 mohla v ponuke chýbať.
V Spojený štátoch je väčšie tak nejako všetko a tomu Mazda prispôsobila aj svoj najnovší produkt. Bude mať sedem- a v luxusnejšom prevedení šesťmiestny interiér s tromi radmi sedadiel, akurát vám nedokážeme v tejto chvíli povedať, koľko bude vnútri miesta. Automobilka totiž nezverejnila žiadne konkrétne čísla, respektíve rozmery, takže vlastne netušíme o koľko CX-90 v porovnaní s CX-60 narástla.
Poznáme ale jej motory. Medzi prednými kolesami sedí preplňovaný zážihový radový šesťvalec s objemom 3,3 litra, ktorý sa v Európe začne predávať počas toho leta, americká verzia je ale výkonnejšia. Kým naše autá budú naladené na pomerne skromných 284 koní a 450 Nm, za oceánom vodiči dostanú 354 koní a 500 newtonmetrov, čo z CX-90 robí vôbec najvýkonnejší model značky.
Podľa očakávania ide o mild-hybrid, pričom kompaktná elektrická jednotka bude integrovaná do priestoru medzi šesťvalcom a osemstupňovou automatickou prevodovkou a mala by mať dosť sily na to, aby sa postarala aspoň o pohnutie z miesta.
Druhou alternatívou sa stane aj nám dobre známy plug-in hybrid kombinujúci atmosférický štvorvalec 2.5 e-Skyactiv a elektromotor, pričom systémový výkon v tomto prípade zodpovedá CX-60. To znamená 327 koní a 500 Nm a prídavná batéria má kapacitu 17,8 kWh.
Informácie o dynamike, spotrebe či ceny Mazda nezverejnila, predpokladá sa ale, že tieto detaily na seba nenechajú dlho čakať. Aj keď ide o auto modelového roka 2024, jeho predaj štartuje už o pár mesiacov.
zdroj: Mazda USA