Keď Mazda v apríli tohto roka predstavila nový model EZ-6 na autosalóne v Pekingu, mali sme len veľmi kusé dáta. Trochu nám však pomohol fakt, že japonský sedan technicky vychádza z čínskeho sesterského automobilu Deepal SL03, keďže ide o produkt vývoja podniku Changan Mazda Automobile Corporation.

Postupom času informácie pribúdali a dnes už vieme, že pri vstupe na trh novinka dostala napríklad panoramatickú strechu, aerodynamicky optimalizované 19-palcové disky, diódové svetlá a vo vyšších výbavách aj aktívny, elektricky ovládaný zadný spojler i automatizované otváranie veka batožinového priestoru, ktoré reaguje na hlasové povely!

4921 milimetrov dlhá Mazda s rázvorom 2900 milimetrov dostala minimalistickú kabínu s 10,1-palcovým digitálnym prístrojovým panelom a 14,6-palcovou dotykovou obrazovkou, dvojzónovou automatickou klimatizáciou ale zároveň sú tu kožou čalúnené sedadlá alebo ešte o čosi kvalitnejšia Nappa.

Audio využíva v základe šesť reproduktorov, indukčná nabíjačka dobíja mobily výkonom 50 wattov a za príplatok dostanete okrem vyhrievania aj ventiláciu predných sedadiel, ambientné osvetlenie so 64 farbami a kvalitnejší audiosystém Sony so 14 reproduktormi.

Elektromotor poháňajúci zadné kolesá má 258 koní a 320 newtonmetrov a výrobca ho páruje s batériami s kapacitou 56,1 alebo 68,8 kilowatthodiny. Prvá by mal vozidlu poskytnúť dojazd 480 kilometrov, druhý akumulátor zvládne rovných 600 km, ale hovoríme o optimistickej metodike CLTC. Vo WLTP to bude okolo 370, respektíve 460 kilometrov.

Ak budete chcieť lepší dojazd, Mazda vám ponúkne verziu s 1,5-litrovým štvorvalcom s výkonom 94 koní, ktorý slúži výlučne na dobíjanie článkov. V takom prípade bude mať opäť vzadu uložený elektromotor 215 koní, 320 Nm a menšiu batériu s kapacitou 18,9 alebo 28,4 kWh.

S tou prvou má auto čisto na baterku dojazd 105 km, v druhom 160, celkovo by však verzia so spaľovacím motorom mala byť schopná prejsť na jedno natankovanie/nabitie 1300 kilometrov podľa CLTC. Podľa WLTP to bude okolo tisíc kilometrov.

Práve tieto dve prevedenia majú základnú cenu 139 800 a 159 800 jüanov, v prepočte len 18 000, respektíve 20 600 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 23 obrázkov

zdroj: Mazda