Zatiaľ máme k dispozícii prvé oficiálne video a niekoľko fotografií, ktoré zverejnil spoločný čínsko-japonsky podnik Changan Mazda. Podobne ako skôr uvedený sedan EZ-6, ktorý sa začal v Európe predávať ako model 6e, ide aj v tomto prípade o vozidlo s čisto elektrickým pohonom.

Auto stojí na modulárnej architektúre EPA1 vyvinutej čínskou firmou a výsledkom je novinka, ktorá zdieľa technické základy a konštrukčné prvky s domácim crossoverom Changan Deepal S07.

Spojlerové mimikry

Nový model bude mať verejnú svetovú premiéru 23. apríla na autosalóne v Šanghaji a z úvodných obrázkov je zrejmé, že štylisticky vychádza z vlaňajšieho konceptu Arata.

Arata svojho času zaujala hladkými plochami, do ktorých dizajnéri integrovali nenápadné spojlery, ktoré si na prvý pohľad ani nevšimnete. Horizontálny je ukrytý do hrany prednej kapoty a ďalšie vertikálne nájdete v prednom nárazníku či v zadných stĺpikoch, podobne ako ich majú niektoré Ferrari. Zo záberov sériovej EZ-60 vám to 100-percentne nepotvrdíme, ale zdá sa, že všetky ich prevzal aj produkčný model.

Zvládne vodík i benzínový motor

To isté platí tiež o nápisoch MAZDA na spodných ochranných lištách dverí, osvetlenej linke lemujúcej masku, podsvietené logo a dokonca i kamerový systém namiesto klasických vonkajších spätných zrkadiel.

Zatiaľ to nie je oficiálne, ale podľa čínskych médií by mal aj tento nový model nasledovať sedan EZ-6/6e a doraziť na globálny trh, kde by sa mal predávať ako Mazda CX-6e. Platforma vyvíjaná päť rokov podporuje čisto elektrický pohon, tiež batériový pohon so spaľovacím motorom predlžujúcim dojazd a dokonca zvládne i vodík. Na starom kontinente sa však dve posledné alternatívy zrejme neobjavia.

S technikou sedanu 6e

Rozmery novej Mazdy v tejto chvíli nepoznáme, ale sesterský Deepal S07 má dĺžku 4750 mm, šírku 1930 mm, výšku 1625 mm a rázvor až 2900 milimetrov. Pokiaľ ide o samotný pohon, ten by mal byť zhodný so sedanom 6e.

To znamená vždy jeden elektromotor pri zadnej náprave, prvý s výkonom 258 koní a krútiacim momentom 320 Nm, ktorý je spojený s batériou typu LFP s kapacitou 68,8 kWh. V druhom prípade dostanete 245 koní a väčší trakčný akumulátor s kapacitou 80 kilowatthodín. Mazda 6e má s touto technikou dojazd 479, respektíve 552 kilometrov, stovku zvládne pod 8 sekúnd a maximálku obmedzenú na 175 kilometrov za hodinu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Changan Mazda