Typ C3 je prvým autom Citroena, ktoré sa dostalo do výroby bez toho, aby predtým vznikol prototyp.
Je hravo milé, extra oblé a pôsobí dojmom vyššej kvalitatívnej úrovne. Veľkou novinkou je vysoké čelné sklo Zenith, ktoré sa tiahne až do prvej tretiny strechy. Vzdušnému interiéru prináša neopakovateľné presvetlenie a výhľad. Úlohou novinky s týmito atraktívnymi prvkami je obnoviť záujem o tento ohromne úspešný produkt. Z prvej generácie dievčenského typu C3 sa totiž predalo čosi cez 2 milióny kusov. Nečudo, že C3 je pre Citroen jedným z najpodstatnejších výrobkov a na jeho ďalšom úspechu naozaj veľmi záleží.
Preto sa pri tvorbe novej generácie opreli o to najlepšie, čo sa zákazníkom doposiaľ páčilo a pokúsili sa ich ešte vycizelovať. Naozaj typicky babské auto zvláda veľké protiklady. Na malom pôdoryse ponúka naozaj veľký vnútorný priestor, ktoré mu umožňujú z istými kompromismi prebrať úlohu rodinného auta. Dá sa povedať, že nová C3 dozrela. Zachovala si hravé oblé tvary, no vďaka prvkom započatým na kocepte DS má i istú dávku dynamiky a väčšej zaujímavosti. Tú zvýraznia i kolesá v ponuke v priemeroch od 15 do 17 palcov.
Vnútri je to obdobný príbeh. Inšpirovaný novým DS3 prináša do interiéru malého auta prvky typické pre vyššie triedy. Týka sa to hlavne materiálov a nových tvarov. Palubná doska je z mäkčeného plastu, ozvláštňuje ju priečny pás zo šedého saténu, alebo eloxovaného hliníka. Rôzne chrómované doplnky, stredová konzola nalakovaná klavírnym lakom či kožené sedadlá. To všetko dodáva interiéru jemnosť, rafinovanosť a bohatosť. Zároveň s tým sa môže interiér novej C3 pochváliť príkladným a doteraz nepoznaným spracovaním.
Nová C3 je prvým vozidlom značky Citroën, ktoré sa dostáva do predaja s využitím nových vývojových postupov. Teda bez toho, aby najprv vznikol prototyp. Cieľom je, aby čo najskôr vznikla finálna podoba vozidla, na ktorej sa ale podieľajú všetky zainteresované strany. Tento prístup zaznamenal veľmi dobré výsledky pri zvyšovaní dosahovanej kvality: umožňuje totiž veľmi rýchlo zapracovať pripomienky všetkých aktérov výroby – navrhovateľov, dodávateľov, aj remeselníkov – a tak aj finálny výrobok vznikne oveľa rýchlejšie ako doposiaľ.
Tento fešák sa dostane na Slovensku do predaja začiatkom novembra. Bude možné vybrať si až zo 7 verzií 4 valcových motorov. K dispozícii budú 3 mimoriadne úsporné HDI prepĺňané vznetové motory z výkonmi 70, 90 a 110 k a štyri zážihové motory. Menší má objem 1,1 litra, väčší 1,4 litrový bude k dispozícii v troch verziách. Základnej, a dvoch ostrejších vďaka variabilnému časovaniu ventilov s výkonmi 95 a až 120 k. K dispozícii budú 5-stupňové manuály, 6-stupňovka je vyhradená pre 110 k HDI motor a najvýkonnejší 1,4 zážihový motor môže mať i 4-stupňový automat.