Keďže spaľovacie motory stále nepovedali svoje posledné slovo, musia ich automobilky stále zlepšovať, hlavne v oblasti emisií. Každý spaľovací motor má však určitú hranicu, kam dokáže s efektívnosťou zájsť. Potom sú na rade dodatočné komponenty, ako elektrické vodné a olejové čerpadlá alebo ďalšie veci, ako aerodynamika vozidla a menšie straty v hnacom reťazci.
Práve v tejto časti pomôže nová manuálna prevodovka, ktorá pomôže k vyššej účinnosti celého hnacieho mechanizmu. Nová generácia 6-stupňovej manuálnej prevodovky má názov MQ281 a svoju premiéru má v modernizovanom Passate.
Čo je hlavný trik novej manuálnej prevodovky?
Neskôr sa však dostane do ďalších modelov, nielen VW, ale celého koncernu. V závislosti od motora dokáže prevodovka znížiť emisie CO2 až do 5 gramov na km. V čom je jej hlavné tajomstvo? Konštruktéri pomocou nových ložísk znížili trenie v celej prevodovke, obsahuje aj menej oleja, konkrétne 1,5 litra. Olej, ktorý zároveň slúži ako mazacie a chladiace médium pre menšie trenie a straty, postačí vďaka efektívnejšiemu mazaniu v menšom objeme.
Rozsah krútiaceho momentu, ktorý prevodovka zvládne, je do 340 Nm. Celkový rozsah prevodov je až 7,89. Veľké autá tak budú môcť mať „kratšiu“ jednotku a naopak pri vyšších rýchlostiach „točiť“ nižšie otáčky. Prevodovku má vyrábať SEAT v továrni v Španielsku a Argentíne. Denná kapacita v Španielsku má byť až 3 500 prevodoviek.
Zdroj foto: Volkswagen