Škoda aktuálne organizuje prvé skúšobné jazdy s testovacími prototypmi, ktoré síce majú poctivo maskovanú karosériu, aby sa ich podoba neprevalila predčasne, ale vďaka tomu poznáme prvé konkrétne technické detaily.
Elroq sa stane elektrickou alternatívou Škody Karoq, mali by sme ale zdôrazniť, že tým máme na mysli len rozmery. Batériový crossover je postavený na modulárnej platforme MEB a karosériu bude mať navrhnutú podľa štylistického smeru Modern Solid, takže s Karoqom si budú podobní len vzdialene.
Nový model sa ako prvý zbaví predného typického loga značky a namiesto neho bude na hrane prednej kapoty nosiť štylizovaný nápis ŠKODA. Dĺžkou bude Elroq veľmi podobný Volkswagenu ID.3, má dĺžku 4488 milimetrov. A postavený bude na hliníkových kolesách s priemerom od 19 do 21 palcov.
Na trhu by mala nová Škoda konkurovať Volvu EX30, ale tiež chystanej kórejskej novinke, Kii EV3. Zákazníkov bude chcieť Elroq prilákať štíhlymi diódovými svetlami v tvare písmena T (za príplatok adaptívny matrix LED) a predbežne sa hovorí o tom, že na crossover bude mať pôsobivú aerodynamiku s Cd na úrovni 0,26.
Elroq dostane päťmiestny interiér, 5-palcový prístrojový panel doplnený veľkou 13-palcovou dotykovou obrazovkou infotainmetu. Za príplatok vodič dostane head-up displej, tempomat s funciou Stop and Go, parkovacieho asistenta s možnosťou ovládať auto diaľkovo prostredníctvom aplikácie v mobile a z veľkej časti recyklované čalúnenie i ďalšie panely.
Základný objem batožinového priestoru bude na úrovni 470 litrov a sklopením zadných sedadiel ho zväčšíte na 1580 litrov.
85x dostane takmer 300 koní
Informácie o technike berieme s rezervou, ešte ich nemáme oficiálne potvrdené, ale základný Elroq 50 dostane jeden elektromotor s výkonom 170 koní, ktorý bude poháňať zadné kolesá. Rovnako na tom bude Elroq 60, len pohonná jednotka poskytne 204 koní. Maximálna rýchlosť oboch verzií bude obmedzená na 160 km/h.
Elroq 85 dostane najnovší elektromotor s výkonom 286 koní a ešte viac ponúkne vrcholný model s dodatkom 85x, ktorý ako jediný získa dva motory a pohon 4x4. Toto prevedenie vyprodukuje systémovým 299 koní, ale najvyššia rýchlosť oboch silnejších variantov bude limitovaná na identických 180 km/h.
Počet rôznych modifikácií potom značne rozšíria tri rôzne kapacity akumulátorov – 55, 63 a 82 kilowatthodín, pričom využiteľných bude 52, 59 a 77 kilowatthodín. Najväčší akumulátor by mal byť dostupný výlučne pre Elroq 85 a 85x a obe autá by mali posádke poskytnúť dojazd podľa metodiky WLTP „viac ako 560 kilometrov“ na jedno nabitie.
Všetky modely by mali v sérii dostať integrovanú 11-kilowattovú nabíjačku na striedavý prúd, zatiaľ čo jednosmerným by Elroq mal zvládnuť v najvyšších verziách 175 kW.
zdroj: Škoda