Ak vám nejde vyslovene o priestor, ale schopnosti auta na ceste, respektíve rýchlosť a dynamiku, je to vlastne v porovnaní s Enyaqom RS veľmi zaujímavá voľba. Väčší vrcholný model (pred faceliftom, pretože modernizovanú športovú verziu Česi zatiaľ nepredstavili) vás vyjde na 63 300 eur, takže je v porovnaní s novinkou o 12 610 eur drahší.

Výkon i dynamika sú na jednej úrovni, obe autá majú identických 340 koní, stovku zvládnu za rovnakých 5,4 sekundy a jednotná je i maximálna rýchlosť 180 kilometrov za hodinu. Nový Elroq RS však má nepatrne väčšiu kapacitu batérie a tým aj o chlp lepší teoretický dojazd.

V porovnaní s ČR jedna položka v základe chýba

Pretože hovoríme o najvyššom stupni výbavy RS, asi vás neprekvapíme, ak povieme, že už v základe dostal rozsiahlu výbavu. Bez doplácania dostanete 20-palcové hliníkové disky, adaptívne tlmiče DCC, ktoré v zákrutách pomáhajú s elimináciou náklonov, sériové sú tiež najdrahšie diódové svetlá Matrix, elektricky ovládané veko batožinového priestoru, iné nárazníky či podsvietená maska.

Trochu nás mrzí, že v porovnaní s domácim českým trhom, kde sa Elroq RS predáva v prepočte za prakticky identickú cenu (1 269 000 Kč vs. 52 990 eur), slovenskí motoristi v štandarde nedostanú trojzónovú automatickú klimatizáciu ale len dvojzónovú jednotku. Inak je ale výbava identická...

Za tepelné čerpadlo si priplatíte

V kabíne nájdete head-up displej, elektricky ovládané sedadlo vodiča s masážnou funkciou, indukčnú nabíjačku mobilov, vyhrievanie predných sedačiek i volantu, predné i zadné parkovacie senzory aj s kamerovým systémom s 360-stupňovým obrazovým výstupom, čalúnenie kombinujúce materiál „suedia“ s kožou, samozrejme okná v elektrike, prednú i zadnú lakťovú opierku, bezkľúčový prístup, predné akustické okná a sklá s vyšším stupňom tónovania, audio Canton s 12 reproduktormi... Skrátka je toho veľa, tak sa skôr pozrime na to, čo v sérii nedostanete.

K príplatkovým položkám patrí napríklad tepelné čerpadlo za 1235 eur, ťažné zariadenie za 794 eur, 21-palcové disky vás vyjdú na 706 eur a za metalické laky dáte 644 eur (sériovo je Elroq RS dodávaný v modrej Energy).

Za 0 eur je len modrý lak, všetky ostatné farby sú s doplatkom.

Z paketov stojí za zmienku Winter Maxx. Ten prvý stojí 612 eur a obsahuje vyhrievanie čelného skla, predných i zadných sedadiel a spomínanú trojzónovú klimatizáciu. Za druhý dáte 1110 eur a sú v ňom obe predné elektricky ovládané sedačky s masážnou funkciou, opäť trojzónová klíma, parkovací asistent a diaľkové ovládanie parkovania.

zdroj: Škoda