Škoda Fabia je pre mladoboleslavskú automobilku stále veľmi dôležitý model. Po Octavii je druhým najpredávanejším modelom z ponuky, takže jej novej generácii prikladajú vo fabrike veľkú dôležitosť. Novinka sa má na dennom svetle ukázať už v priebehu roka 2021, pričom sám Tomas Schäfer potvrdil, že je z nej nadšený.
S trojvalcami a ako mild-hybrid
Škoda Fabia IV sa predstaví na podvozkovej platforme MQB A0, čo znamená podstatne dospelejšiu platformu, než používa súčasný model. Zároveň to prezrádza, s akými pohonmi môžeme pri novej generácii Fabie počítať. Paleta jej motorov by mala kopírovať súčasné VW Polo, pričom sa nepredpokladá, že by Fabia dostala väčší motor, ako trojvalec 1.0 TSI. Technicky to však možné bude, takže nie je vylúčený ani neskorší príchod inej motorizácie. Najmä vzhľadm na skutočnosť, že má dostať viac karosárskych verzií a bude musieť uspokojiť aj záujemcov o výkonnejší crossover. S naftovým motorom sa však pre Fabiu IV už nepočíta.
Podľa pôvodného zámeru nemala Fabia Combi IV vôbec vzniknúť, fabrika ju chcela nahradiť crossoverom Kamiq. Nakoniec je všetko inak a nová Fabia príde aj s karosériou kombi.
Pokračujem vo vytýčenej stratégii
Tomas Schäfer prezradil, že bude pokračovať v stratégii vytýčenej svojím predchodcom, Bernhardom Maierom. Rovno však podotkol, že do nej implementuje svoje vízie a nápady, čo môže pôvodné plány pozmeniť. Každopádne, úlohou automobilky Škoda Auto má byť aj v najbližšej budúcnosti predovšetkým výroba veľkoobjemových modelov dostupných pre širokú skupinu zákazníkov. Na maloobjemové „chuťovky“ sú v koncerne určené iné značky.
zdroj: Škoda Auto, Motor1