Škoda používa označenie Monte Carlo jedenásť rokov, keď sa vôbec prvýkrát objavilo na Fabii druhej generácie ako pripomienka 110. výročia pôsobenia automobilky v motoristickom športe. Na počiatku to bola limitovaná edícia, dnes je „monte“ (v prípade niektorých modelov) synonymom pre najvyššiu výbavu.
Platí to samozrejme aj pre najnovšiu Fabiu štvrtej generácie, takže pod označením Monte Carlo môžete mať kľudne trojvalec 1.0 TSI s výkonom 70 kW (95 koní), ale tiež najvýkonnejšiu pohonnú jednotku a jediný štvorvalec v ponuke, teda 1.5 TSI s maximálnym výkonom 110 kW (150 koní) a najvyšším krútiacim momentom 250 Nm.
Pred oficiálnou premiérou sme tak trochu dúfali, že práve najsilnejší motor škodovka vo verzii Monte Carlo spáruje so šesťstupňovým manuálom, ten však štandardne dostanete len k 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 koní). Pre jedna-päťku aj naďalej ostáva jedinou možnosťou sedemstupňový automat DSG, ktorý s prostredným agregátom dostanete za príplatok.
Keď už sme pri priplácaní, za zmienku určite stojí možnosť objednať si tuhší podvozok znížený o 15 milimetrov, sériovú 40-litrovú nádrž si môžete nechať vymeniť za väčšiu 50-litrovú a štandardné čierne šestnástky vám výrobca za doplatok vymení buď za sedemnástky alebo dokonca 18-palcové disky.
Pri 120 o dve deci nižšia spotreba
Nové prevedenie spoznáte v premávke okrem iného aj vďaka čiernej maske chladiča, novým nárazníkom alebo napodobeninou zadného difúzora, je nutné však dodať, že tieto detaily sú súčasťou funkčne lepšie navrhnutého celku.
Reč je pochopiteľne o aerodynamike, pretože Fabia Monte Carlo dostala aktívne žalúzie v predných nasávacích otvoroch a efektívnejšie zakrytý podvozok celkovo dvanástimi panelmi. Spoločne s optimalizáciou ďalších detailov (spojler, kryty vonkajších spätných zrkadiel...) sa návrhárom podarilo znížiť koeficient aerodynamického odporu na 0,28 a Škoda tvrdí, že auto je teraz schopné jazdiť pri rýchlosti 120 km/h so spotrebou zníženou o 0,2 litra benzínu na 100 kilometrov.
Monte Carlo bude dostupné vo viacerých odtieňoch, nielen v typicky červenej farbe. Celkovo by mali mať zákazníci možnosť vybrať si zo siedmych lakov karosérie a navyše si nechať nastriekať strechu do čiernej. Na predných blatníkoch týchto áut nájdete malé plakety s nápismi Monte Carlo a šachovnicovými vlajkami a v sérii vám Škoda prihodí aj diódové predné svetlá, ktorým hovorí Bi-LED.
Interiér novinky je prevažne čierny, a to vrátane stropu, trochu ponurú atmosféru však oživujú kontrastné červené doplnky alebo panely s povrchovou úpravou imitujúcou karbónový kompozit. Asi najzaujímavejšie vyzerajú sériové športové sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami, ale dostanete tiež trojramenný kožou čalúnený volant, nerezové kryty pedálov, červené ambientné osvetlenie či špecificky navrhnutú grafiku príplatkového digitálneho prístrojového panelu s 10,25-palcovou obrazovkou.
Fabia Monte Carlo vôbec prvýkrát v rámci svojho modelového radu ponúkne automatické parkovanie či adaptívne vedenie v jazdnom pruhu, na ceny a dostupnosť novinky si však budete musieť ešte chvíľu počkať. Škoda začne ďalšie detaily uvoľňovať až v najbližších dňoch.
zdroj: Škoda Auto