„Asi pred tromi rokmi som mal možnosť prvýkrát navštíviť depozitár múzea. Ferat mi učaroval,“ spomína Baptiste de Brugiere na svoje premiérové stretnutie so starým konceptom. „Keď som sa dozvedel o projekte Ikony v novom kabáte, okamžite som sa prihlásil a oznámil, že navrhnem práve jeho novodobú interpretáciu,“ dodáva Francúz v službách mladoboleslavskej automobilky. A pretože Škoda je partnerom tohtoročného pražského festivalu Comic-Con 2021, v rámci ktorého Ferat oslávi štyridsať rokov od svojej filmovej premiéry, nápad návrhára dostal zelenú.

Baptiste hovorí, že sa snažil vo svojich predstavách o novodobom krvilačnom špeciáli zachytiť predovšetkým prvý dojem, ktorý v ňom auto zanechalo. „Je to tá pol sekunda, než váš mozog začne dizajn analyzovať. V tom okamihu na vás zapôsobia niektoré prvky, ktoré som sa snažil zachovať,“ vysvetľuje štylista.

Škoda Ferat

Ako sa na takom návrhu pracuje? Metódy všetkých dizajnérov určite nie sú rovnaké. Svoj spôsob fungovania nám však mladý Francúz, ktorý pracoval okrem iného na koncepte Vision iV či elektrickom Citigoe iV, poodhalil. „Snažil som sa zachytiť prvotné dojmy, takže som originál najprv kreslil tak, ako som si ho pamätal z prvého stretnutia. Až keď sa mi podarilo proporcie a emócie zachytiť, pokračoval som návrhom nového auta.“

Zaujímavá na jeho práci bola tiež skutočnosť, že Baptiste si nesadol hneď za monitor počítača, ale pustil sa do klasického skicovania na papieri. „Pracoval som na počítači až vo finále, predovšetkým vo fáze pridávania farieb. Po večeroch to boli zhruba dva týždne práce. A čo bolo najťažšie?

Škoda Ferat

Francúzsky dizajnér hovorí, že to bola moderná interpretácia línií klesajúcich od predných blatníkov smerom dozadu. „To je niečo, čo v súčasnom vnímaní dynamického dizajnu nemusí pôsobiť práve dobre. Dnes sú vzorom dynamiky svalnaté línie s mohutnejšou zadnou časťou,“ popisuje Baptiste úskalia svojho návrhu.

Bočné línie preto ladil asi najdlhšie a musíme uznať, že sa mu pôvodné ostro rezané tvary Pištekovho originálu podarilo zachovať. Rovnako dôležité pre neho boli základné proporcie s minimálnou výškou, špicatá strecha, obrí spojler a mnoho iných detailov. „Niektoré tieto prvky som doviedol trochu do extrému, aby som autu mohol dať ďalšie moderné prvky,“ priznáva Baptiste de Brugiere.

Škoda Ferat

Stojí výsledok za to? Odpoveď na túto otázku si musí dať každý sám. Nás akurát mrzí, že výsledok jeho práce takmer stopercentne skočí na len papieri, aj keď by sme sa v tomto prípade veľmi radi mýlili.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov

zdroj: Škoda