Z prvých obrázkov, navyše bez priameho porovnania, to samozrejme nie je vidieť, ale nová Škoda Kodiaq narástla do dĺžky o 61 mm, na finálnych 4758 milimetrov. Rázvor náprav sa prakticky nemení, bol predĺžený o symbolický milimeter, na 2791 mm. Auto však bolo prekvapivo zúžené z 1882 na 1864 mm (- 18 mm) a zároveň znížené z 1681 na 1657 mm (- 24 mm), takže vedľa výbehového modelu bude novinka zrejme pôsobiť subtílnejším dojmom.
Auto bude postavené na 17 až 20-palcových diskoch, objednať si budete môcť adaptívne tlmiče DCC Pro a Škoda nezabudla pripomenúť, že sa vpredu objavia diódové svetlá Matrix-LED, navyše s farebnými prvkami, ktorým automobilka hovorí Crystallinium.
Výrobca tvrdí, že vďaka natiahnutej karosérii budú mať cestujúci v sedemmiestnom (príplatkovom) prevedení viac miesta v poslednom rade sedadiel, konkrétne o 15 mm v pozdĺžnom smere, a napriek zníženej karosérii i nad hlavami (920 mm).
V prípade sedemsedadlového modelu Škoda uvádza veľkosť batožinového priestoru 340 až 845 litrov, päťmiestna verzia potom ponúkne až 910 litrov (predpokladáme, že tieto čísla uvádzajú objem po nesklopené operadlá v druhom rade a po strop).
Do interiéru nás Česi zatiaľ nepustili, upozorňujú ale, že vodič bude mať k dispozícii head-up displej, nový 12,9-palcový dotykový displej uprostred palubnej dosky a namiesto klasických analógových budíkov bude základné údaje zobrazovať digitálny prístrojový panel.
Cestujúci by mali mať okrem dotykového ovládania aj klasické hardwarové tlačidlá, na ich podobu, respektíve na celkový ergonomický koncept si však budeme musieť počkať minimálne do zverejnenia oficiálnych fotografií.
K novým prvkom patrí tiež odkladacia schránka v zadnej časti stredového tunelu, ktorá ponúkne držiaky nápojov pasažierom v druhom rade a k tradičným „clever“ drobnostiam (po novom vyrobených z recyklovaných materiálov) pribudol bližšie nepopísaný „čistič dotykového displeja“ a takzvaný Phone Box, „vetrákom chladená schránka na indukčné nabíjanie dvoch mobilov výkonom 15 wattov“. Mimochodom, zadné sedadlá je možné posúvať v pozdĺžnom smere, Škoda však neprezradila o koľko.
TDI pokračuje
Nový Kodiaq ponúkne veľmi slušný zoznam pohonných jednotiek, vrátane pohonu 4x4, pripravte sa ale na to, že v ňom už nenájdete manuálnu prevodovku. Všetky prevedenia Škoda kombinuje už len so sedemstupňovými dvojspojkovými automatmi, PHEV potom so šesťstupňovým DSG.
Benzínovým základom je štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 150 koní. Vôbec prvýkrát pod kapotu Kodiaqu prihráva mild-hybridnú techniku, pričom motor pracuje v Millerovom cykle, využíva turbodúchadlo s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek a nechýba mu ani nová generácia systému odpojovania valcov ACT+.
Ak vám malý motor nevyhovuje, Škoda vám dá možnosť vybrať si dvojlitrové TSI s výkonom 204 koní, alebo môžete dať prednosť nafte. Medzi prednými kolesami nájdete 2.0 TDI v dvoch výkonových variantoch. Slabší má 150 koní, silnejší 193 koní a asi by sme mali dodať, že vrcholný benzín i diesel sú štandardne kombinované s pohonom 4x4.
Posledným v ponuke je plug-in hybrid, ktorý kombinuje benzínový štvorvalec 1.5 TSI naladený na 150 koní a elektromotor. Škoda uvádza systémový výkon 204 koní, a pretože auto dostalo batériu s kapacitou 25,7 kWh, malo by zvládnuť „viac ako 100 kilometrov v čisto elektrickom režime“.
Akumulátor budete môcť nabíjať striedavým prúdom s výkonom 11 kW, ale zvládne tiež rýchlonabíjanie DC s maximálnym výkonom 50 kW.
Zoznamom dostupných bezpečnostných prvkov v novej Škode Kodiaq vás trápiť nebudeme, ale mohli by sme vypichnúť, že auto má byť vybavené deviatimi airbagmi (zadné bočné budú za príplatok), asistovanou jazdou úrovne 2.5 a v roku 2024 dorazí tiež asistent parkovania, ktorý vám umožní manipulovať s SUV diaľkovo, prostredníctvom mobilnej aplikácie.
Termín uvedenia na trh či ceny Škoda do tejto chvíle neprezradila, predpokladáme ale, že auto bude v porovnaní so súčasným Kodiaqom o niečo drahšie a v predajniach sa objaví začiatkom budúceho roka.
zdroj: Škoda