O novom Kodiaqu píšeme v posledných mesiacoch pomerne často. Automobilka v snahe udržať našu i vašu pozornosť zverejňovala množstvo fotografií maskovaných vývojových prototypov a postupne k nim pridala v podstate všetky dôležité technické údaje.

Aj preto tentoraz nebudeme vysávať kompletne všetky dáta, ktoré Škoda práve zverejnila. Prakticky všetky sme vám tlmočili v predchádzajúcich článkoch, vrátane podrobných technických údajov a motorov. Takže to tentoraz zoberieme stručne a vy si môžete hlavne pozrieť v galérii, ako nový Kodiaq vyzerá.

Novinka je v porovnaní s predchodcom o niečo dlhšia, zásadným spôsobom ale svoje rozmery nemení. Má dĺžku 4758 mm, inak povedané, narástla o 61 milimetrov. Rázvor je v podstate rovnaký, respektíve bol predĺžený o milimeter, na 2791 mm. Auto je však prekvapivo užšie (1882 v. 1864 mm) a zároveň znížené z 1681 na 1657 mm (- 24 mm).

Škoda bude ponúkať päťmiestnu i sedemsedadlovú verziu. Tá prvá má základnú veľkosť batožinového priestoru zväčšenú o 75 l na výsledných 910 litrov a sklopením zadnej lavice dostanete 2105 litrov, teda + 40 l.

Sedemmiestne auto má pri plnom obsadení kufor s objemom 340 litrov a sklopením tretieho radu vznikne priestor s objemom 845 litrov. Maximum, ktoré vám táto verzia ponúkne, je 2035 litrov. Výrobca dodáva, že aj úplne vzadu budú mať cestujúci nad hlavami priestor s výškou 920 milimetrov a pridáva tiež koeficient aerodynamického odporu karosérie Cd, ktorý má hodnotu 0,282.

Kodiaq bude dodávaný na trh v prevedení Selection a Sportline, ale tiež s rôznym dizajnom interiéru (ktorý sme vám už ukázali) a objednať si budete môcť hliníkové disky s priemerom 17 až 20 palcov. K tomu Škoda pridáva deväť lakov karosérie, dva štandardné a sedem metalíz, vrátanej novej zlatej s názvom Bronx.

Z tých najdôležitejších vecí by sme ešte mohli vypichnúť maticové diódové svetlá za príplatok doplnené svetelným pásom v maske chladiča, elektricky ovládané piate dvere, adaptívny podvozok DCC Plus (samostatne nastaviteľná kompresia i odskok), digitálny 10-palcový prístrojový panel, 13-palcovú dotykovú obrazovku infotainmetu a hromadu asistenčných či bezpečnostných prvkov.

K nim patrí napríklad asistent zmeny jazdného pruhu, varovný systém pri vystupovaní (s dosahom 35 metrov), detekcia chodcov vpredu i vzadu, automatické parkovanie alebo parkovanie auta na diaľku prostredníctvom mobilného telefónu a na palube nechýba ani 9 airbagov.

Ako sme už spomenuli, výkonové maximum Kodiaqu končí na hranici 204 koní, ktoré vám poskytne benzínové 2.0 TSI. K tomu máte možnosť objednať si mild-hybrid 1.5 TSI s výkonom 150 koní, alebo potom môžete dať prednosť jednému z dvoch dieselových agregátov 2.0 TDI. Slabší má 150 koní, silnejší 193. Manuál nečakajte. Všetky pohonné jednotky sú kombinované s DSG a volič bol premiestnený zo stredového tunela pod volant.

Plug-in hybridy využíva ako základ 1.5 TSI a v kombinácii s elektromotorom ponúka systémový výkon 204 koní. Dostal tiež prídavnú lítiovo-iónovú trakčnú batériu s kapacitou 25,7 kWh, ktorá by podľa automobilky mala stačiť na „viac ako 100 kilometrov“ v čisto elektrickom režime. Nabíjať ju môžete buď 11 kW wallboxom, ale znesie tiež jednosmerný prúd s výkonom 50 kW. Mimochodom, táto verzia má kufor zmenšený na 745 litrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 29 obrázkov

zdroj: Škoda