O novom Kodiaqu píšeme v posledných mesiacoch pomerne často. Automobilka v snahe udržať našu i vašu pozornosť zverejňovala množstvo fotografií maskovaných vývojových prototypov a postupne k nim pridala v podstate všetky dôležité technické údaje.
Aj preto tentoraz nebudeme vysávať kompletne všetky dáta, ktoré Škoda práve zverejnila. Prakticky všetky sme vám tlmočili v predchádzajúcich článkoch, vrátane podrobných technických údajov a motorov. Takže to tentoraz zoberieme stručne a vy si môžete hlavne pozrieť v galérii, ako nový Kodiaq vyzerá.
Novinka je v porovnaní s predchodcom o niečo dlhšia, zásadným spôsobom ale svoje rozmery nemení. Má dĺžku 4758 mm, inak povedané, narástla o 61 milimetrov. Rázvor je v podstate rovnaký, respektíve bol predĺžený o milimeter, na 2791 mm. Auto je však prekvapivo užšie (1882 v. 1864 mm) a zároveň znížené z 1681 na 1657 mm (- 24 mm).
Škoda bude ponúkať päťmiestnu i sedemsedadlovú verziu. Tá prvá má základnú veľkosť batožinového priestoru zväčšenú o 75 l na výsledných 910 litrov a sklopením zadnej lavice dostanete 2105 litrov, teda + 40 l.
Sedemmiestne auto má pri plnom obsadení kufor s objemom 340 litrov a sklopením tretieho radu vznikne priestor s objemom 845 litrov. Maximum, ktoré vám táto verzia ponúkne, je 2035 litrov. Výrobca dodáva, že aj úplne vzadu budú mať cestujúci nad hlavami priestor s výškou 920 milimetrov a pridáva tiež koeficient aerodynamického odporu karosérie Cd, ktorý má hodnotu 0,282.
Kodiaq bude dodávaný na trh v prevedení Selection a Sportline, ale tiež s rôznym dizajnom interiéru (ktorý sme vám už ukázali) a objednať si budete môcť hliníkové disky s priemerom 17 až 20 palcov. K tomu Škoda pridáva deväť lakov karosérie, dva štandardné a sedem metalíz, vrátanej novej zlatej s názvom Bronx.
Z tých najdôležitejších vecí by sme ešte mohli vypichnúť maticové diódové svetlá za príplatok doplnené svetelným pásom v maske chladiča, elektricky ovládané piate dvere, adaptívny podvozok DCC Plus (samostatne nastaviteľná kompresia i odskok), digitálny 10-palcový prístrojový panel, 13-palcovú dotykovú obrazovku infotainmetu a hromadu asistenčných či bezpečnostných prvkov.
K nim patrí napríklad asistent zmeny jazdného pruhu, varovný systém pri vystupovaní (s dosahom 35 metrov), detekcia chodcov vpredu i vzadu, automatické parkovanie alebo parkovanie auta na diaľku prostredníctvom mobilného telefónu a na palube nechýba ani 9 airbagov.
Ako sme už spomenuli, výkonové maximum Kodiaqu končí na hranici 204 koní, ktoré vám poskytne benzínové 2.0 TSI. K tomu máte možnosť objednať si mild-hybrid 1.5 TSI s výkonom 150 koní, alebo potom môžete dať prednosť jednému z dvoch dieselových agregátov 2.0 TDI. Slabší má 150 koní, silnejší 193. Manuál nečakajte. Všetky pohonné jednotky sú kombinované s DSG a volič bol premiestnený zo stredového tunela pod volant.
Plug-in hybridy využíva ako základ 1.5 TSI a v kombinácii s elektromotorom ponúka systémový výkon 204 koní. Dostal tiež prídavnú lítiovo-iónovú trakčnú batériu s kapacitou 25,7 kWh, ktorá by podľa automobilky mala stačiť na „viac ako 100 kilometrov“ v čisto elektrickom režime. Nabíjať ju môžete buď 11 kW wallboxom, ale znesie tiež jednosmerný prúd s výkonom 50 kW. Mimochodom, táto verzia má kufor zmenšený na 745 litrov.
zdroj: Škoda