Čakali by sme, že sa na pripravovanom najvýkonnejšom Kodiaqu objaví výraznejšie maskovanie či prídavné panely aspoň na prednom a zadnom nárazníku. Fotky verzie RS z Nürburgringu ale dokazujú, že si Škoda ťažkú hlavu z absentujúcej kamufláže ťažkú hlavu nerobí. Vpredu i vzadu ju kryjú len subtílne pásy čiernej fólie.

Aj vďaka tomu vieme, že sa Kodiaq RS od štandardného auta dramaticky odlišovať nebude. Vertikálne bočné vstupy na prednom nárazníku majú pridanú ďalšiu horizontálnu lamelu a trochu iná bude zrejme tiež mriežka v spodnej časti. Inak sú ale predné partie oboch vozidiel prakticky na nerozoznanie rovnaké.

Hlavne podľa výfuku...

O čosi výraznejšie, respektíve viac do strán vystúpené sa zdajú byť tiež prahové nástavce, spoľahlivo ale bude česká športová novinka rozpoznateľná zozadu.

V základe je opäť identická, ale v spodnej časti nárazníka našli svoje miesto pomerne veľké a výrazné koncovky výfukového systému. Tie na slabších verziách Kodiaqu neuvidíte a ich chrómovaný náznak sa objavuje len na optickom pakete Sportline. Strednú časť medzi koncovkami prekrýva spomínaná fólia, ktorá maskuje falošný difúzor.

Testovací prototyp má obuté známe 20-palcové hliníkové disky bez plastových aerodynamických krytov, nedokážeme ale momentálne odhadnúť, či sa v tejto podobe objavia aj na produkčnom aute.

Len pre úplnosť dodávame, že pred sebou máte druhú generáciu Kodiaqu RS. Tá prvá začínala s naftovým dvojlitrom naladeným na 240 koní, ktorý po necelých dvoch rokoch vystriedal preplňovaný benzínový štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 245 koní.

V najnovšom vydaní sa má pod kapotou opäť objaviť zážihový dvojliter TSI, konkrétne blízky príbuzný motora z Golfu GTI. V Kodiaqu RS má mať 272 koní, čo je hodnota, ktorá sa opakovane objavuje z rôznych zdrojov blízkych automobilke, ale finálne číslo samozrejme môže byť trochu iné.

Prakticky istotou je sedemstupňová dvojspojková prevodovka DSG a jeden zo šéfov Škody v podstate potvrdil, že máme počítať tiež s pohonom 4x4. Zaujímavé je, že nepôjde o elektrifikovaný model, presnejšie povedané klasický či plug-in hybrid. 48-voltovú mild-hybridnú techniku s pomocným štartér-generátorom ale vylúčiť nemôžeme.

zdroj: AutoExpress