V médiách sa tipoval benzínový dvojliter s výkonom rovných 200 kilowattov, teda 272 koní, skutočné parametre sú však nepatrne skromnejšie. Medzi prednými kolesami je vážne uložený preplňovaný štvorvalec 2.0 TSI, má však 195 kilowattov, teda 265 koní, rovnako ako súčasná Škoda Octavia RS.

Pozoruhodné na novom Kodiaqu RS je, že s identickým výkonom ale vyššou hmotnosťou dokáže veľké SUV zrýchliť z miesta na stovku za 6,3 sekundy, čo je o desatinu lepší (!) čas ako zvládne pri plnej akcelerácii predviesť Octavia.

Dôvodom je fakt, že nejde presne o ten istý motor. Kým Octavia RS má maximálny krútiaci moment 370 Nm, práve predstavený Kodiaq vodičovi poskytne rovných 400 newtonmetrov. V kombinácii s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG môže najnovšie RS uháňať najvyššou rýchlosťou 231 kilometrov za hodinu.

Súčasťou sériovej výbavy novinky je progresívne riadenie, teda variabilný prevod riadenia, adaptívne tlmiče DCC+ s väčším rozsahom nastavenia napríklad prostredníctvom až siedmych jazdných režimov, medzi ktorými nechýba ani mód Off-road.

Vrcholný Kodiaq dostal okrem množstva kontrastných čiernych prvkov tiež nové modernizované logo RS vpredu i dverách batožinového priestoru a Škoda do výbavy zaradila tiež čiastočne podsvietenú masku chladiča.

V štandarde sú tiež 20-palcové hliníkové disky Elias s lesklým čiernym povrchom a naopak brzdové strmene sú lakované červenou. Zákazníci majú navyše možnosť objednať si Kodiaq RS v jednom z ôsmich metalickým lakom.

Bohatý základ

Interiér je dostupný v dvoch verziách nazvaných RS Suedia (štandard), voliteľne potom prevedenie RS Suite za príplatok. V oboch prípadoch posádka dostane športové sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami a červeným prešívaním, ale v prvom prípade dostanete čalúnenie umelou kožou a materiálom Suedia, zatiaľ čo Suite má klasickú pravú (a dokonca perforovanú) kožu.

K ďalším detailom Kodiaqu RS patrí čierna stropnica, športový trojramenný volant, oceľou obložené pedále a bez priplácania máte tiež 10-palcový digitálny prístrojový panel, 13-palcovú dotykovú obrazovku infotainmentu, elektrické ovládanie predných sedadiel alebo vyhrievanie vpredu i vzadu. A v cene (ktorú zatiaľ nepoznáme) máte i bezkľúčový prístup či matrix LED.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov

zdroj: Škoda