Škoda žiadne slávne výkony v Indii zatiaľ nepredviedla. Medziročne jej predaje dokonca klesajú, takže za prvé tri kvartály tohto roka predala na tamojšom trhu len 24 tisíc áut (zhruba 12 700 Kushaqov a 11 tisíc Slavii), čo je o takmer 33 percent menej v porovnaní s prvými deviatimi mesiacmi roka 2023.
Aktuálne však Česi vytiahli z rukávu eso, ktoré by mohol v Indii otočiť situáciu a preraziť a nás môže len mrzieť, že sa malý crossover s dĺžkou pod štyri metre a skvelou úvodnou cenou nedostane aj do Európy.
Kylaq je postavený na platforme MQB-A0-IN, ktorú zdieľa s vyššie uvedenými modelmi Slavia a Kushaq, novinka je ale výrazne menšia. Má dĺžku 3995 mm, šírku 1783 mm, výšku 1619 mm a rázvor náprav 2566 milimetrov.
Napriek kompaktným rozmerom ponúka batožinový priestor s objemom 446 litrov, ktorý je možné sklopením zadných sedadiel zväčšiť až na 1265 litrov.
Jeden motor, dve prevodovky, žiadna elektrifikácia
Pod kapotou aktuálne najmenšej škodovky pracuje známy preplňovaný trojvalec s objemom 1,0 litra. Má 116 koní, 178 newtonmetrov a v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou zdolá hranicu 100 km/h za 10,5 sekundy. Kylaq má najvyššiu rýchlosť 188 kilometrov za hodinu a zákazníci si ho budú môcť alternatívne objednať so šesťstupňovým automatom.
Základný model Škody na indickom trhu dostane v základe diódové svetlá a celkovo 25 prvkov aktívnej i pasívnej bezpečnostnej výbavy, okrem iného šesť airbagov a elektronickú uzávierku diferenciálu XDS+. Za príplatok potom bude mať svetelný i dažďový senzor či svetlá, asistenta pomáhajúceho s rozjazdami do svahu či kontrolu tlaku v pneumatikách.
Kylaq je tiež vybavený 8-palcovým digitálnym prístrojovým panelom v kombinácii s 10,1-palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu. Ten zvláda bezdrôtové pripojenie Android Auto i Apple CarPlay, nechýba indukčné nabíjanie pre mobily a pozoruhodný je tiež zoznam príplatkových prvkov.
Okrem automatickej klimatizácie môže mať malá Škoda elektricky ovládané a dokonca ventilované predné sedadlá, ale aj elektricky ovládané strešné okno, samozrejme tempomat, prípadne čalúnenie umelou kožou. Základná cena auta je pritom viac ako priaznivá, len (už spomínaných) 8700 eur.