Škoda Rapid bola v čase svojho odchodu z trhu mimoriadne obľúbeným a žiadaným modelom. Šlo o osvedčenú techniku, ktorú automobilka v priebehu života modelu na trhu doviedla takmer k dokonalosti a Rapid predstavoval ideálny mix medzi cenou a úžitkovou hodnotou, teda hodnoty, na ktorých si značka Škoda už dlhé roky zakladá. Doba sa však mení, a tak muselo prísť k nevyhnutnému – odchod Rapidu z trhu a jeho čiastočné nahradenie drahšou, no technologicky aktuálnejšou Scalou.

Rapid nepotrebujeme

Vo veľmi zaujímavom rozhovore pre český magazín Auto Tip to prezradil priamo šéf automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer. Ten príchod podobného modelu v budúcnosti jednoznačne popiera. „Nedávalo by to žiadny zmysel,“ doslova hovorí Schäfer. Podľa neho má automobilka momentálne dostačujúce portfólio modelov, ktoré v blízkej budúcnosti dokonca ešte rozšíri. Spomína pritom malý mestský elektromobil, niečo podobné ako Rapid však nie.

Nástupcu Škody Rapid fabrika už údajne nepotrebuje. Jej aktuálne portfólio je dostatočné a podobnému modelu nedáva priestor.

Podobne rezolútne odmieta aj úžitkové modely. S tými sa Škoda Auto začínala lúčiť po odchode plnohodnotného „úžitkáča“ Felicia Pickup. V modelovom rade Fabia už chýbal a aspoň čiastočne sa ho fabrika pokúšala nahradiť verziou Fabia Praktik (2002-2006), čo bola vlastne „zaplechovaná“ Fabia Combi. Neskôr sa v ponuke objavil podobne koncipovaný "Roomster" Praktik (2007 - 2010), po jeho odchode zo scény sa však Škoda Auto s úžitkovými modelmi definitívne rozlúčila. A dnes? Podľa Schäfera je v tomto odvetví momentálne silným hráčom značka Volkswagen a to stačí. „Ale ktovie, možno zmeníme názor a prídeme s plne elektrickou dodávkou,“ záhadne naznačuje Schäfer.

Škoda Auto už neponúka ani kedysi veľmi populárnu úžitkovú verziu Fabie Combi, verziu Praktik.

CHÝBA VÁM NA TRHU ÚŽITKOVÉ AUTO VEĽKOSTI ŠKODA PICKUP?
  • Áno ( 44% )

     

  • Nie ( 56% )

     

Odpovedalo 81 ľudí  

Škoda Pickup odvodená z modelového radu Felicia bol svojho času posledný plnohodnotný úžitkový model mladoboleslavskej automobilky. Dnes je bez náhrady. 

zdroj: Autorevue