Testy tohto typu musí podstúpiť prakticky každé nové auto. V bežných podmienkach totiž môžu jazdiť za severným polárnym kruhom a naopak aj v tých najhorúcejších oblastiach Ameriky, Afriky či Ázie. A tak zatiaľ čo prvé virtuálne testy nových modelov začínajú zhruba štyri roky pred premiérou, jazdy po verejných cestách rozbiehajú automobilky približne dva roky pred uvedením na trh.
Na sever od polárneho kruhu pri teplotách okolo - 30 °C, alebo v Španielsku, Afrike či na púšti v americkom štáte Arizona v horúčavách nad 50 °C. To všetko museli nové mladoboleslavské modely zvládať, a pritom zachovať perfektne vykúrený alebo naopak vychladený interiér, udržiavať motor v povolenom rozashu prevádzkových teplôt a k tomu musia samozrejme bez ohľadu na klimatické podmienky bezchybne fungovať všetky funkčné prvky, ako sú napríklad adaptívne svetlá, adaptívny tempomat či nabíjanie plug-in hybridného systému.
Brzdy i motor dostanú zabrať hlavne v horách
Okrem vyššie spomínaných skúšok technici preverili vývojové prototypy tradične aj v rakúskych Alpách, respektíve v kopcoch s 13-percentným stúpaním i klesaním, přičom autá mali nezriedka za sebou aj prívesné vozíky. Konštruktéri vďaka tomu získali nové záznamy o účinnosti brzdových systémov, ale tiež o termomanažmente motora či prevodovky. Škoda uvádza, že laboratórne testy spolu s jazdami v reálnych podmienka vykonáva už 40 rokov.
zdroj: Škoda